קריירה ולימודים

האלימות בבתי הספר: משרד החינוך ערך דיון דחוף, מנהלים תוקפים

משרד החינוך זימן את מנהלי המחוזות לדיון דחוף בעקבות גל האלימות והדקירות בין כתלי בתי הספר. מנהלי בתי ספר מתלוננים: "לא נותנים לנו גיבוי, בסוף ילד ייהרג"
מערכת ice |  1
בן 16 נדקר בתיכון ברחובות (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בעקבות גל אירועי האלימות הקשה בבתי הספר, קיים משרד החינוך דיון דחוף עם מנהלי המחוזות במשרד, כדי לדון בדרכי התמודדות עם המצב.
כזכור, ביום ראשון השבוע נדקר תלמיד בן 16 במהלך קטטה בבית הספר הטכנולוגי-דתי בנתניה. בשבוע שעבר הוכה באכזריות תלמיד בכיתה ח' באשדוד על ידי חבר לספסל הלימודים, שדאג שהכל יצולם בסרטון. לפני שבוע נדקר בראשו נער בן 16 בבית הספר "עתיד חדש" ברחובות.

אתר N12 שוחח עם מנהלי בתי ספר שהעידו על אוזלת היד של המערכת במאבק בתופעה. כך למשל אביגיל סאמין, מנהלת תיכון מקיף "אריאל", אמרה: "אלימות בבתי הספר פוגשת אותנו בכל יום. משרד החינוך צריך לתת גיבוי למנהלי בתי הספר ולצערנו כיום אין הגנה מספקת על ההחלטות שלנו. אנחנו פועלים בהתאם לחוזר מנכ"ל שלא מאפשר לנו להפעיל שיקול דעת אלא מחייב אותנו לפנות למשטרה. מנהלים עלולים לשלם בתפקידם או בשמם הטוב אם הם פועלים נגד ילד אלים".
בת-חן פלד כהן, מנהלת בית הספר "אשל הנשיא", סיפרה: "בבית הספר נחשפנו לשני אירועים לא פשוטים של אלימות. אנחנו נוקטים ביד קשה מאוד. הענישה היא התחנה האחרונה אבל אין מספיק פעולות מניעתיות בתוך מערכת החינוך. לדבר על אלימות אפשר בלי סוף, אבל אין מספיק גורמי טיפול בתוך המערכת. העומס בכיתות גורם ללחץ על מורים שלא מתפנים לתת יחס אישי לכל תלמיד. אנחנו מזהים החמרה באלימות תלמידים מאז החזרה מהקורונה. הסבלנות התקצרה ואנשים הרבה יותר בלחץ. צריך לקדם חוק שיחייב הורים לתת טיפול לילדים אלימים".
מנשה לוי, יו"ר פורום מנהלי בתי-ספר, אמר: "משרד החינוך נרדם בשמירה. הוא לא מגיב ומסתפק בתגובה שבלונית של 'לעצור הכול ולהקדיש שעה לשיחה עם הילדים על אלימות' - ואז חוזרים לסדר היום עד האירוע האלים הבא. זה פשוט עצוב שהמשרד לא יוזם תכנית רב-מערכתית למיגור האלימות. הגיע הזמן שיתעוררו ויבינו שיש כאן אירוע חוזר, גלי אלימות שמחריפים מפעם לפעם בין כותלי בתי הספר. הכתובת על הקיר - לא רחוק היום שבו ילד בתוך בית ספר ייהרג כתוצאה ממעשה אלימות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלימות
    יופי 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכנית מנע???? שילוב יותר סיוע. התלמיד לא יסתובב ברחוב זה נוגד את זכויות אדם.
    סגור