בארץ

השרים בר לב ומיכאלי: "בן גביר רוצה משטרה פוליטית"

סיעת העבודה נועדה הערב לדון בצעת החוק המעניקה סמכויות נרחבות במשטרה לשר המיועד בן גביר, והזהירו: "הצעת החוק תרסק את עצמאותה של משטרת ישראל"
מערכת ice | 
איתמר בן גביר, מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מתוך אתר הכנסת)
השר לביטחון הפנים עמר בר לב ושרת התחבורה מרב מיכאלי, יצאו הערב בהתקפה חריפה נגד הצעת חוק המשטרה של ח"כ בן גביר וכינו אותה "הצעה מופרכת שתותיר את המשטרה כמו בובה על חוט".
לדברי השר בר לב, הצעת החוק תרסק את עצמאותה של המשטרה ותהפוך את המשטרה לנשלטת לחלוטין בידי הפוליטיקאים, "גם ברמה האופרטיבית וגם ברמה החקיקתית - ההצעה תביא להרס של משטרת ישראל והרס הדמוקרטיה בישראל".
"בעוד שצה"ל מורשה להפעיל כוח נגד אויבים חיצוניים, משטרת ישראל פועלת למען אזרחי המדינה והיא כפופה בראש ובראשונה לחוקי המדינה", המשיך בר לב. "יש סעיף שאומר שלשר הבא יש את הסמכות לקבוע מדיניות לחקירות, פתיחת תיקים, העמדה לדין - לגבי כל הנושאים האלה השר יהיה רשאי לקבוע מדיניות. הוא גם יכול להחליט שזריקת אבנים לא שווה חקירה או בדיקה. כנ"ל בנוגע לפגיעות של נוער הגבעות שמרסס בגז מדמיע חיילי מג"ב".
"יש פגיעה בפעילות האופרטיבית", סיכם בר לב, "לא רק בתחומי החקירות - השר יכול להורות להכניס למקום מסוים 10 ניידות משטרה, גם אם המפכ"ל, על-פי חוות הדעת המקצועית, לא חושב שצריך".

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, אמרה: "סיעת העבודה קיימה כעת פגישת עבודה עם השר עמר בר-לב, כדי לעמוד על כל הפרטים שהופכים את הצעת החוק של איתמר בן גביר להצעת חוק מסוכנת לאזרחיות והאזרחים בישראל, למדינת ישראל ובוודאי לדמוקרטיה שלה".
"משטרת ישראל היא גוף שצריך לשרת את כל אזרחיות ואזרחי ישראל, גוף שצריך לשמור על הביטחון של כל אזרחית ואזרח", הדגישה מיכאלי, "צריך לשמור שהמדינה מתנהלת לפי חוק ושיש שוויון בפני החוק. מה שכתוב בחוק הוא שהמשטרה כפופה לחוק. הצעת החוק הזאת באה לבטל את עצמאותה של המשטרה, לבטל את עצמאות המפכ"ל ולהפוך את המשטרה לפוליטית. משטרה שעובדת בשירותו של מי שבאותו זמן הוא שר המשטרה".
"בן גביר רוצה משטרה שתשרת אותו שירות פוליטי", סיכמה השרה מיכאלי, "הוא רוצה להחליט איזה הפגנות יקבלו אישור ואיזה לא, איזה חקירה תתבצע ואיזה חקירה לא, מי כן יועמד לדין ומי לא יועמד לדין. אנחנו לא נאפשר את החטיפה הזאת של משטרת ישראל. אסור למדינת ישראל להפוך להיות מדינת משטרה פוליטית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה