בארץ

"מצב בלתי נסבל": דו"ח העוני פורסם והתמונה עגומה

כחמישית מהמשפחות בישראל נמצאות מתחת לקו העוני, כך לפי הדו"ח האלטרנטיבי של ארגון לתת
מערכת ice | 
עוני בישראל (צילום פלאש 90/ אורי לנץ)
דו"ח העוני האלטרנטיבי של ארגון לתת פורסם הבוקר (שני) וממנו עולה כי 698 אלף משפחות חיות בעוני בישראל 2022. לפי הדו"ח, שיעורי העוני והמצוקה הכלכלית נותרו גבוהים ביחס לתקופה שקדמה למשבר הקורונה והמשבר הכלכלי.
עוד פורסם, 131 אלף משפחות שנקלעו למצוקה כלכלית בעת הקורונה, וטרם נחלצו ממנה. בנוסף לכך 27.7% ממשקי הבית בישראל נמצאים במצוקה כלכלית, כחמישית ממשקי הבית נמצאים על סף העוני. עם זאת, חלה ירידה קלה מהנתון של שנה שעברה.
מנגד, לפי דוחות הביטוח הלאומי, שיעור העניים העובדים הולך ועולה - ב-2001 עמד על 36%, והיום טיפס ל-56%. כלומר, תעסוקה הפכה לכלי פחות אפקטיבי במיגור העוני. כמחצית מהנתמכים מציינים כי מגבלה בריאותית מונעת מהם לשפר את מצבם התעסוקתי. עם זאת, קצבת הבטחת ההכנסה עומדת על פחות מחמישית מהשכר הממוצע למשרת שכיר.
מטרת הדו"ח היא לשקף את שגרת החיים של הנתמכים, והאתגרים המלווים אותם. הדו"ח יוצא במקביל לסקירה שמפרסם הביטוח הלאומי, שבודק מדדים אחרים ומשתמש בהגדרות שונות לסף העוני. הגורם מספר אחת שמזהים ב'לתת' למצוקה כלכלית של נתמכי העמותה הוא מחלה או נכות, של הנתמך או של בן משפחתו.
ז'יל דרמון, מייסד ונשיא ארגון לתת, סיכם: "אנו נמצאים בעת בה המדינה נמצאת בשיא עושרה אך יחד עם זאת מספר העניים הוא הגבוה ביותר שהיה עד כה, זהו מצב בלתי נסבל. בשנת 2022 יש יותר מ-2.6 מיליון נפשות החיות בעוני בישראל ואשר נותרו בצד, כקורבנות של האדישות הממשלתית. בשמן, אנו קוראים לממשלה החדשה לעמוד בהבטחת הבחירות, ולהעניק סיוע בסך של מיליארד שקלים לטיפול באי ביטחון תזונתי, הסממן החמור ביותר של העוני שנוגע לאוכלוסיות המוחלשות ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה