בארץ

יהדות התורה חתמה על הסכם "נספח תפקידים" עם הליכוד

תיקים עדיין אמנם אין, אבל הסכם על תפקידים זוטרים כבר נחתם בין יהדות התורה לליכוד, כדי לאפשר לנתניהו לקבל הארכה מהנשיא  
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, יריב לוין, יצחק גולדקנופף ומשה גפני (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני, מרים אלסטר)
סיכום על תיקים עדיין אין אבל זה לא מפריע ליהדות התורה לחתום עם הליכוד על נספח תפקידים. שלושה ימים לפני פקיעת המנדט של נתניהו להרכבת ממשלה, סיעת יהדות התורה חתמה הלילה עם נציג הליכוד, ח"כ יריב לוין, על נספח חלוקת התפקידים.
לפי הודעת המפלגה: "מכיוון שהיה צריך לבקש ארכה מהנשיא, חתמנו כעת על כך שנושא התפקידים נסגר, ומחר תהיה ישיבה על הנושאים העקרוניים".
הסיבה למהלך נעוץ בכורח הנסיבות ועד סוף השבוע נתניהו חייב להגיש בקשה לנשיא המדינה הרצוג, על מנת לקבל ארכה של עד 14 ימים. לפיכך, החתימה על הנספח מול יהדות התורה הייתה נחוצה לליכוד, וכעת ממתינים בליכוד להסכם דומה עם ש"ס.
לפי הסיכום הכולל, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף יכהן בתור שר הבינוי והשיכון (שיכלול את מנהל מקרקעי ישראל) ומשה גפני יעמוד בראשות ועדת הכספים.
יתר התפקידים לחברי הסיעה: אורי מקלב – סגן שר במשרד ראש הממשלה, שיחזיק בתיק הפיתוח החרדי ויכהן במקביל גם כסגן במשרד התחבורה. מאיר פרוש – שר ירושלים ומסורת, יעקב טסלר – סגן שר הרווחה, יעקב אשר – יו"ר ועדת פנים, ישראל אייכלר – יו"ר ועדת העבודה והרווחה ומשה פינדרוס – יו"ר הוועדה לפניות הציבור.
יהדות התורה עושה צעד נוסף לקראת החתימה הכוללת ומצטרפת לשלוש המפלגות שכבר חתמו על הסכם עם הליכוד: הציונות הדתית, עוצמה יהודית ונעם. בליכוד ממתינים לסיעת ש"ס, שצפויה לחתום בקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה