בארץ

בחירות נוספות? המנדט של נתניהו יפוג בעוד 12 ימים

לנתניהו נותרו 12 ימים בלבד על מנת להכריז להרצוג כי עלה בידו להקים את הממשלה הבאה של מדינת ישראל וזאת רק אם יצליח בשבוע הבא להחליף את יו"ר הכנסת ולהעביר את החוק שמאפשר לדרעי להיות ח"כ שוב. אם לא יצלח - האם הרצוג יתחשב?
מערכת ice | 
יצחק הרצוג (צילום פלאש 90/ רבקין פנטום)
הבחירות לכנסת ה-25 מרגישות רחוקות מאד מאתנו כעת ואכן במבט על לוח השנה מתברר כי עבר כמעט חודש שלם. למרות הרוב המהותי שנתניהו קיבל בבחירות הללו - קואליציה עדיין אין לנו וכעת מסתמן שראש הממשלה המיועד עלול לבקש מנשיא המדינה הרצוג הארכה, אם לא יודיע "עלה בידי" ב-12 הימים בקרובים.
על פי החוק מותר להרצוג להעניק לנתניהו הארכה חד פעמית של שבועיים להקמת קואליציה. במסגרת הזמן הזו על נתניהו להסדיר מספר נושאים עיקריים שיעזרו לו לקבל (שוב) את התואר ראש הממשלה ולחזור לבלפור. במסגרת המו"מ הקואליציוני נתניהו נמצא בהאטה היות וטרם הצליח להעביר את החוק שמאפשר לדרעי, אסיר מורשע לשעבר, לכהן כשר.
יתרה מכך, יהיה עליו לאשר מול הכנסת את השתתת הקשר בין השר לביטחון הפנים המיועד, איתמר בן גביר, לבין המשטרה - דבר שמעורר לא מעט ויכוחים ומהומות בימים האחרונים. לבסוף, יהיה עליו להחליף את יו"ר הכנסת מיקי לוי. על פי ההערכות מי שיתפוס את מקומו, לפחות באופן זמני, יהיה יריב לוין. אם יבחר ביו"ר קבוע ייתכן וזה יהיה אחד מחברי הכנסת הבאים: אמיר אוחנה, יואב קיש ואופיר אקוניס. 
לפי הלו"ז הנוכחי ייתכן כי נתניהו דווקא לא יזדקק להארכה מהרצוג וזאת אם יצליח להחליף את יו"ר הכנסת ביום שני הקרוב ולהעביר את חוק דרעי ביום רביעי הקרוב. עם זאת, ייתכן ולא יצליח להגיע להישגים ביום שני ללא הגעה להסכמה עם מפלגת ש"ס ודרישותיה עקב סירובה להצביע בעד יו"ר חדש אם אלה לא ימולאו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה