בארץ

נציב שירות המדינה תחת לחץ: "אל תתערב בפיטורי מקורב נתניהו"

התנועה לאיכות השלטון במסר לנציב שירות המדינה על רקע פיטורי מקורבו של נתניהו: "הקפאת פיטוריו של אלון חליוה על ידי הנציב בעת הזו מעוררים חשד לפגם יסודי בהתנהלותו ועירוב של שיקולים זרים ופוליטיים. הנציב פועל ללא סמכות תוך שהוא מתעלם מעמדות גורמי המקצוע הן במשרדו והן במשרד המשפטים"
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לנציב שירות המדינה הפרופ' דניאל הרשקוביץ, וליועמ"ש עו"ד גלי בהרב מיארה, בעקבות פרסומים בתקשורת לפיהם הנציב פעל למנוע את פיטוריו ממשרד ראש הממשלה של אלון חליוה, המקורב לח"כ בנימין נתניהו, בטענה כי נפל פגם בהליך פיטוריו.
אלון חליוה הועסק במשרד ראש הממשלה כסמנכ"ל ביטחון וחירום, וזומן לשימוע לפני פיטורין בגין טענות לכשלים ניהוליים ומקצועיים באחריותו בהם התקנת אמצעי אבטחה בסמוך לביתו של ראש הממשלה הקודם ברעננה מבלי שהתקבל לכך היתר בנייה כדין מהגורמים הרלוונטיים, ואישור התקשרויות בדיעבד בתדירות ובהיקף כספי חריג ביותר (מעל 23 מיליון ₪).
בתום הליך שימוע הוחלט כי כשל בתפקידו והעסקתו במשרד ראש הממשלה תסתיים. מידיעות נוספות שהגיעו לידי התנועה לאיכות השלטון עולה כי לאור אופן העסקתו של מר חליוה אין לו זכות ערר על החלטת הפיטורים, ועל פי עמדת היועץ המשפטי לנציבות והגורמים המקצועיים האמונים על כך, לא נפל כל פגם בהליך הפיטורין.
ביום 24.11.2022 – יום אחד לפני כניסת הפיטורים לתוקף, נשלח מכתב מטעם אילן רם, מנהל מינהל הסגל הבכיר בנציבות אל מנכ"לית משרד ראש הממשלה, הגברת נעמה שולץ, לפיו הנציב החליט על קיום בדיקה של הליך הפיטורים של חליוה, ובהתאם ביקש את התייחסות מנכ"לית משרד רה"מ למספר נושאים. עוד נכתב במכתב כי בהתאם להחלטת הנציב, פיטוריו של מר חלווה יוקפאו עד להשלמת הליך הבדיקה וקבלת החלטה. 
התנועה מציינת בפנייתה כי החלטת הנציב על הקפאת הפיטורים בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לנציבות שירות המדינה ולעמדתם של המשנה ליועמ"ש ויתר הגורמים המקצועיים במשרד המשפטים, במשרד ראש הממשלה, בפרקליטות ובנציבות, ובעיתוי שבה היא התקבלה על-ידי הנציב – ימים מספר לפני השבעה המתוכננת של הממשלה ה-37 בראשות חה"כ נתניהו, מעוררת תמיהות בנוגע לשיקולים שעומדים בבסיס החלטת הנציב להתערב בהליך הפיטורים של חליוה. 
עו"ד רותם בבלי דביר, ראש מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "הפרסומים אודות התערבותו של הנציב בהליך פיטוריו של חליוה מעידים על פגם יסודי בהתנהלותו, ועירוב של שיקולים זרים ופוליטיים שאינם ממין העניין בהחלטתו. הנציב הרשקוביץ פועל ללא סמכות תוך שהוא מתעלם מעמדותיהם של הגורמים המקצועיים – הן במשרדו והן מעמדת גורמים בכירים במשרד המשפטים. אנו מבקשים מהיועמ"ש כי תורה לנציב למשוך את ידיו מהתערבות בהליך הפיטורים של מר חליוה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפטר מייד את כל מי שפשע בשירות הנאשם והמורשעת המטורללת
    מנדי 3 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לוותר!
    סגור