בארץ

נתניהו לבג"צ: "קיימו דיון נוסף, פסק הדין אישי ופרסונלי"

נתניהו משליך יהבו על בג"צ ודוחק בו לקיים דיון נוסף בפסק הדין שהורה לו להחזיר 270,000 דולרים שקיבל במתנה. הנימוק: פסק הדין ניתן ללא סמכות ונגדו באופן אישי ופרסונלי
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיש היום בקשה לדיון נוסף בפסק הדין שקבע כי עליו להשיב 270,000 דולרים לעיזבונו של בן דודו, נתן מיליקובסקי, אותם נתן לו בן הדוד במתנה לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות.
בנימוקי הבקשה, בין השאר, טוען נתניהו כי פסק הדין ניתן על ידי השופטים בחוסר סמכות, כיוון שהמקרה לא נידון לפני הוועדה הנכונה והמוסמכת. נתניהו אף טוען כי פסק הדין ניתן נגדו באופן פרסונלי. בהודעה המצורפת לבקשת הדיון הנוסף, נכתב כי פסק הדין הינו "פרסונלי ותקדימי במיוחד עבור נתניהו. בג"צ פסק כלפי ראש הממשלה כאדם פרטי, למרות שסמכותו של בג"צ הינה אך ורק כלפי גופים ציבוריים".
עוד נכתב כי "מרגע שבג"ץ קבע שמדובר במתנה לפי חוק המתנות, הגורם המוסמך לדון במקרה הוא ועדת ההיתרים מתנות בלבד", זאת בניגוד לוועדת היתרים ניגוד עניינים שדנה בנושא.
בשל כך, נטען כי "קביעת בג"צ להשבת הכספים היא בניגוד לחוק. כלל לא התקיים הליך בפני הוועדה המוסמכת". בכתב הבקשה, שהוגש על ידי פרקליט משפחת נתניהו, עורך הדין אוריאל חור נזרי, הוגדר נתניהו כ"חבר כנסת וראש הממשלה המיועד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תשכח מזה. תחזיר את הכסף, נוכל!
    יפת שלמה 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה נבחר ציבור. שכחת? תתבייש!
    סגור