בארץ

נתניהו לסמוטריץ': "לא תהיה שר ביטחון". האם הקואליציה בסכנה?

ראש הממשלה המיועד נתניהו הדהים את סמוטריץ' והבהיר בפגישתו עם יו"ר הציונות הדתית שתיק הביטחון יישאר בליכוד. האם סמוטריץ' יפרוץ במרד? הבוקר בוטלה פגישה מתוכננת בין הליכוד לציונות הדתית
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
הפגישה בין ראש הקואליציה העתידית בנימין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', התקיימה בכנסת בתום טקס ההשבעה החגיגי של הכנסת ה-25 והוליכה שמועות כזב. מי שחשב שסמוטריץ' הגיע להבנות באותה פגישה עם נתניהו הרי שטעה. להיפך, מפלס המתח בין השניים בעלייה חדה וסמוטריץ' טרם הגיב להודעה הדרמטית של נתניהו. 
מאז הפגישה האחרונה ביניהם ביום רביעי שעבר, השניים לא שוחחו והצוותים מצד שני הצדדים נפגשו אך לא השיגו פריצת דרך במו"מ.
האם סמוטריץ' יתקפל אחרי שהבהיר לנתניהו שהוא מעוניין באחד משני התיקים הגדולים: אוצר או ביטחון ומשהבהיר כי הוא הולך עד הסוף? נתניהו יציע לו תיקים אחרים בכירים שניתן יהיה לתת לסמוטריץ' כדי לרצות אותו, לאחר שהסביר לו כי בכוונתו לשמור על תיק הביטחון בליכוד וכי הוא לא יגיע לידיו.
בפגישה הציע נתניהו לסמוטריץ' להקים ממשלה לאלתר כדי לנצל את המומנטום לאישור ההתיישבות הצעירה אך נוכח חילוקי הדעות בנוגע לתיקים הצעתו של נתניהו הושבה ריקם. 
נתניהו מבקש למסור את תיק הביטחון לאיש אשר הוא חפץ ביקרו וזו לא הסיבה היחידה. הממשל האמריקאי העביר בימים האחרונים מסרים לראש הממשלה המיועד וגם לבכירים במערכת הביטחון, לפיהם מצופה מישראל לבחור לתפקיד שר ביטחון פרגמטי ולתפקיד השר לביטחון הפנים אישיות שארה"ב לא תתקשה מולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה