בארץ

בן גביר מטיל פצצה ודורש מנתניהו: "לעגן עונש מוות למחבלים בהסכם"

כבר בעיצומו של המו"מ התחוור לנתניהו כי בן גביר עומד כחומה בצורה על דרישותיו. כעת נתניהו נאלץ להתמודד עם אחת מהבטחות הדגל של יו"ר עוצמה יהודית בבחירות האלה. האם יתקפל בפני בן גביר?
דוד זולדן |  3
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
בעוד שלפי הנראות המאבק האמתי הוא על התיקים הרי שמתחת לפני השטח יו"ר עוצמה יהודית מתעקש להכניס להסכמים הקואליציוניים הצעת חוק שתחייב להטיל עונש מוות על מחבלים. בקואליציה העתידית מתגבש רוב להצעה כזו אלא שבליכוד לא ממהרים להיענות בחיוב לדרישתו הנפיצה של בן גביר.
יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מבקש לעגן בהסכמים הקואליציוניים גם סעיף המורה על חוק עונש מוות למחבלים. חוק שעלה וירד כמו תפוח אדמה לוהט שמתגלגל ומחליק מיד ליד. עם דרישתו של בן גביר לעגן זאת בהסכמים מסקרן לראות מה ילד יום והאם בן גביר יעשה היסטוריה ומה יהיו ההשלכות לצעד הזה. הסעיף הנ"ל היה אחת מהבטחות הבחירות של בן גביר והוא לא הראשון שהעלה אותו. בן גביר מבקש ללמוד מקודמיו ולהפוך זאת להצעה מעשית וכעת הוא מבקש לעגן אותה בהסכמים בכפוף לדיונים. מדובר בהצעה אחת מתוך רשימה ארוכה של הצעות שמבקש בן גביר לקדם.
בעוצמה יהודית מצרפים גם נוסח של הצעת חוק שעליה הם מבקשים להתבסס. "בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת של פעולות טרור של רצח יהודים, אך בשל היותם יהודים", נכתב בהצעה. "המשותף לכל אירועי הטרור הללו – רצח יהודים אך בשל היותם יהודים אזרחי המדינה, מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו".
עוד נכתב כי "לאחר כל אירוע טרור, מבטיחים ראשי מערכת הביטחון כי 'זרועה הארוכה של מדינת ישראל תבוא חשבון עם המרצחים'. דא עקא, שבפועל – כלל המרצחים זוכים לתנאים משופרים בבתי הכלא, למשכורות מהרשות הפלסטינית, ובבוא העת רובם משוחררים בעסקאות כאלה ואחרות".
במפלגה התייחסו לסוגיות המשפטיות שהחוק מעורר: "מטרתה של הצעת חוק זו לגדוע את הטרור באיבו, ולייצר הרתעה כבדת משקל. לא עוד בתי כליאה עם תנאי 'הכול כלול'. לא עוד שחרורי מחבלים אחרי ריצוי מחצית העונש. לפי הצעה זו: טרוריסט שיורשע ברצח מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, ובנסיבות שבהן המעשה נעשה מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו, ידון לעונש מיתה – חובה", נכתב. "לא רשות, ולא בשיקול דעת. עונש חובה. כמו כן, ההצעה מבקשת לשנות את הדין החל באזור, ולקבוע כי ניתן יהיה לגזור עונש מוות גם ברוב דעות, וכי לא ניתן יהיה להקל בעונשו של מי שקיבל גזר דין סופי".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הרי המחבלים לא
    חחח 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעונינים לחיות בכלל-עונש מוות לא ירתיע אותם
    סגור
  • 2.
    עונש מוות לרוצחים יותר הגיוני
    בן 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דווקא בן גביר שלמד משפטים אמור לדעת שגם אם כולנו נגיד שפלוני אלמוני מחבל פלשתיני שבא לרצוח, יבואו עורכי דינו ובית המשפט בהאג ויגידו שהוא לוחם חופש...חבל על הזמן והדיונים המיותרים, עונש מוות לרוצחים יהיה הרבה יותר ישים...פלשתיני שמגיע לבאר שבע\חדרה\ירושלים\תל אביב\בני ברק עם נשק ומשתמש בו מגיע בשביל לרצוח... יש ראיות למכביר... עונש מוות לרוצחים זה חוק שצריך להעביר!!
    סגור
  • 1.
    עונש מוות
    חח 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי זה גם לאכול אותם)))
    סגור