בארץ

מבקר המדינה יחזיר למשרד האוצר 5 מיליון שקל מתקציב 2023

תקציב משרד מבקר המדינה גדל ב-5.5% בשל עליית מדדים ומע"מ ויעמוד על 443.3 מיליון שקל, כך אושר היום בוועדת הכספים
מערכת ice | 
מבקר המדינה אנגלמן (צילום יחצ)
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה את תקציב משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לשנת 2025. התקציב לשנה הקרובה יעמוד על 443.3 מיליון שקל, גידול של 5.5% לעומת 420 מיליון שקל בשנת 2024. מבקר המדינה הסביר כי הגידול נובע מעליית המדדים והעלאת המע"מ, ולא מגידול בהוצאות. המשרד פועל לצמצום עלויות ככל שניתן, במיוחד נוכח המלחמה וצרכי המדינה.
מסקירת המבקר שהובאה בפני הוועדה עולה כי בשנת 2024 משרדו צפוי להחזיר לאוצר המדינה כ-5.1 מיליון שקל מתקציב משרד מבקר המדינה לשנת 2023.
בהצעת התקציב ובדברי המבקר בדיון, צוין כי במהלך השנה שעברה, שהייתה שנה של מלחמה, תוכנית הביקורת ותוכנית העבודה של המשרד עודכנו כדי להבטיח ביקורת על אירועי 7 באוקטובר 2023 ומלחמת "חרבות ברזל" ובנוסף המשרד טיפל בתלונות הציבור, שהפכו מורכבות יותר בעקבות המלחמה. עוד נכתב בהצעת התקציב כי בשנים האחרונות גדל היקף התלונות המוגשות לנציבות בעשרות אחוזים, וכיום מגיע מספרן לכ-23,000 תלונות בשנה. 43% מהן נחשבות למוצדקות או תוקנו.
לאחר פרוץ המלחמה, המבקר וצוותי הביקורת סיירו באזורי האסון בדרום ובצפון, במלונות המפונים, בבתי חולים, בעיריות וברשויות מקומיות, בבתי ספר, וביחידות מילואים, כדי להתרשם מקרוב מגודל האסון ולגבש תוכנית ביקורת מקיפה. כמו כן, הצוותים עבדו להכוונת הסיוע של נציבות תלונות הציבור לנפגעי המלחמה, המפונים וחיילי המילואים.
בהצעת התקציב צוין כי משרד מבקר המדינה נתקל בחסמים משמעותיים בביצוע עבודת הביקורת במהלך המלחמה, אולם  בשיתוף פעולה עם גופים רבים, הצליח לקיים את הביקורת. במהלך השנה התקיימו פגישות בין מבקר המדינה לרמטכ"ל ובין צוותים בכירים מהמשרד לצוותים בצה"ל, אשר הביאו להבנות בדבר מדרגיות הביקורת ופורמט ביקורת מידתי, שלא יפגע בקשב של המפקדים והיחידות הלוחמות. עם זאת, הדיון בבג"ץ לגבי עתירות אזרחיות, שאליהן הצטרפו צה"ל והשב"כ, עדיין מתקיים, ומשרד מבקר המדינה מנוע לקיים ביקורת בגופים אלה על פי צו ביניים.
בין נושאי הביקורת שהמשרד עוסק בהם נמצאים התחום המדיני, הביטחוני, תחום החירום, המרכיב האזרחי במלחמה ומערך המילואים. עד כה בשנת 2024 פרסם המשרד 95 דוחות ביקורת. נציב תלונות הציבור ציין כי לא המתין לקבלת פניות ציבור, אלא נקט פעולות יזומות לסייע במהירות וביעילות. עובדי הנציבות פעלו בכ-100 מוקדים של מפונים והצליחו לסייע למרבית המתלוננים. כמו כן, צוותי הנציבות יצאו לשטחי כינוס של חיילי מילואים כדי לאפשר להם להגיש תלונות במהירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה