בארץ
תל אביב הבאה בתור? זה המס שיפחית את העומס בכבישים
מס הגודש שהוחל בשנים האחרונים בשורה של ערים מובילות בעולם, אשר נועד לצמצם את העומס בגבישים נכנס כעת לתוקפו גם בניו יורק. בצל העלייה בפקקים האם ישראל עומדת להיות הבאה בתור?
אחרי שכבש שורה של ערים בולטות בעולם, היום (ראשון), מס הגודש נכנס לתוקפו בניו יורק. עם השנים, תופעת העומס בכבישים הפכה רווחת בקרב מרבית הערים הגדולות בעולם. התוכנית שאושרה בניו יורק דומה למהלכים דומים שננקטו בלונדון, שטוקהולם וסינגפור ומטרתה הינה להקל על עומסי התנועה בעיר, להפחית את זיהום האוויר ולהגדיל את השימוש בתחבורה ציבורית.
התוכנית הזו הוצגה לראשונה ב-2007 במסגרת התוכנית שאושרה זה עתה הנהגים הנכנסים לחלקים ממנהטן בשעות השיא ישלמו אגרה של 9 דולר. תמונת המצב בישראל נחשבת קרקע פורייה להטיל את מס הגודש.
הרעיון הוצע ב-2021 על ידי שרת התחבורה דאז מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן שסיכמו שהמס יכנס לתוקפו בגוש דן החל מ-2025, אך עם חילופי השלטון וכניסתה של מירי רגב למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים המהלך נתקע.
בחצי השנה האחרונה, עלו שורה של דיווחם בדבר כך שממשלה שבה לדון בנוגע להחלת מס הגודש בגוש דן. לפי שעה נחשף שהשרים רגב וסמוטריץ' סיכמו בניהם על הוצאה לפועל של המס, אך לפי שעה לא בוצעו איזשהם צעדים בשטח.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה