בארץ
מדאיג: כך סגירת נמל אילת תביא לפגיעה אנושה בביטחון מדינת ישראל
בוועידה הבינלאומית ה-21 לאנרגיה ולעסקים, הזהיר יו"ר קצא"א, ארז כלפון, מפני השלכות סגירת נמל קצא"א באילת על הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ומתח ביקורת על המשרד להגנת הסביבה: "לא בטוח שלמטוסי חיל האוויר היה דלק. כל פגיעה בכשירות ובפעילות המתקן היא פגיעה אנושה בביטחון האנרגטי של מדינת ישראל"
בוועידה הבינלאומית ה-21 לאנרגיה ולעסקים, שנערכת בכפר המכביה ברמת גן, הזהיר היום (שני) יו"ר קצא"א, ארז כלפון, מפני השלכות סגירת נמל קצא"א באילת על הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל.
כלפון חשף את החשיבות האסטרטגית של הנמל במהלך המלחמה: "אלמלא בקשת משרד הביטחון מהמשרד להגנת הסביבה להסיר את ההגבלות על נמל אילת, אני לא בטוח שלמטוסי חיל האוויר היה דלק. סגירת הנמל בעקבות ההגבלות שהוטלו אילצה אותנו להשבית את פעילותו, ורק הסרת ההגבלות אפשרה אספקה אנרגטית למדינה".
לדבריו, הנמל באילת הוא נכס אסטרטגי שמבטיח את אספקת האנרגיה גם בשגרה וגם בחירום. "מדינת ישראל לא יכולה להישען רק על נמל אחד בים התיכון. פגיעה בפעילות נמל קצא"א באילת היא פגיעה ישירה בביטחון האנרגטי של המדינה", הוסיף.
כלפון קרא למדינה לאמץ את המלצות ועדת ברקן, שבראשה עמד אמיר ברקן, סמנכ"ל כלכלה ותשתיות במשרד ראש הממשלה: "הוועדה בחנה לעומק את מדיניות 'אפס תוספת סיכון' וקבעה שיש לבחון את ביטול המדיניות. המשרד להגנת הסביבה ממשיך להתעלם מחוות הדעת של כלל משרדי הממשלה, כולל משרד הביטחון, המל"ל והאנרגיה, שמבהירים כי נמל קצא"א באילת קריטי לביטחון האנרגטי של ישראל".
כלפון הדגיש את הסיכון שבפגיעה בפעילות קצא"א: "כל פגיעה בכשירות ובפעילות המתקן היא פגיעה אנושה בביטחון האנרגטי של מדינת ישראל. המשך ההגבלות השרירותיות הוא חוסר אחריות שכולנו נשלם עליו ביום פקודה".
ארז כלפון בוועידת האנרגיה (צילום: יעל צור)
עוד ב-
פאנל בוועידת האנרגיה (צילום: יעל צור)
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה