בארץ

בצה"ל חושפים לראשונה: כמה עלה החיסול של נסראללה?

עם הרחבת הלחימה בחזית הצפונית, עלויות המלחמה רשמו זינוק משמעותי. על פי הממצאים, המהלך עלה לישראל קרוב ל-25 מיליארד שקל. בין ההוצאות המשמעותיות נמנה גם מבצע החיסול של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שעלה לצה"ל 25 מיליון שקל
מערכת ice | 
חסן נסראללה (צילום shutterstock)
בחודשים האחרונים, לאחר שישראל מיקדה את הלחימה שלה ברצועת עזה, הופנתה תשומת הלב לחזית הצפונית. המהלך כלל גלי תקיפות בלבנון, כניסה קרקעית של כוחות לאזור, וחיסול צמרת חיזבאללה, כולל את מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה. במקביל, הרחבת הלחימה בלבנון הביאה גם להרחבת הירי לעבר שטח ישראל.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה ב-Ynet, בעקבות הרחבת הלחימה בחזית הצפונית, עלויות המלחמה זינקו ב-25 מיליארד שקל. הגידול נגרם בעקבות גיוס עשרות אלפי חיילי מילואים לצורך הכניסה הקרקעית ללבנון, והוא יחייב את הממשלה לפרוץ ולהגדיל את תקציב המדינה עם סיום תקופת החגים.
סעיף נוסף עליו ישראל הוציאה כספים רבים הוא התחמושת, ובפרט מאות המיירטים שנורו כדי להתמודד עם ירי הטילים והכטב"מים. גורם בכיר בצה"ל חשף שהתחמושת שנורתה במסגרת המבצע לחיסול חסן נסראללה, שהתרחש במהלך של 10 שניות שבו הופצצו הבונקרים בהם שהה ברובע הדאחייה בביירות, עלתה 25 מיליון שקל. יתרה מכך, חיסול מחליפו, האשם ספי א-דין, בהפצצה רחבה בהיקף דומה, עלה עוד כ-20 מיליון שקל.
גורם כלכלי בכיר ציין כי יהיה קשה למשק הישראלי לשאת התמשכות ארוכה נוספת של המלחמה בזירות הצפון והדרום בממדים הללו. הגורם אמר שההתרחבות המשמעותית של המלחמה בזירת לבנון, גיוס מילואים נרחב והכנסת כוחות גדולים הן לזירת הצפון והן לאחרונה מחדש לזירת הדרום, עולה כסף רב ויחייב נקיטת צעדים תקציביים שלא הובאו בחשבון בחודשים האחרונים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה