השוק

חיזבאללה בדרך לפשיטת רגל? כך צה"ל הביא לקריסת הארגון

מוסד בנקאי בשם AQAH, המופעל על ידי חיזבאללה, זוהה כמקור המזומנים העיקרי של הארגון, אך גם הוא ספג מכה קשה בעקבות התקיפות הישראליות. הפגיעה במערכת הפיננסית של חיזבאללה מתבטאת בהרס פיזי של סניפי הבנק ובשיבוש דרכי העברת הכספים
מערכת ice |  1
ישראל וחיזבאללה (צילום shutterstock)
ארגון הטרור חיזבאללה מתמודד עם משבר כלכלי חסר תקדים, כך עולה מדיווחים של חוקרים אמריקאים ולבנונים. התקיפות הישראליות המתמשכות משבשות את מערכות המימון של הארגון, ופוגעות ביכולתו לתפקד ולשלם לפעיליו.
על פי N12, מוסד בנקאי בשם AQAH, המופעל על ידי חיזבאללה, זוהה כמקור המזומנים העיקרי של הארגון, אך גם הוא ספג מכה קשה בעקבות התקיפות הישראליות. הפגיעה במערכת הפיננסית של חיזבאללה מתבטאת בהרס פיזי של סניפי הבנק ובשיבוש דרכי העברת הכספים.

פרופסור הלאל חשאן מהאוניברסיטה האמריקנית בביירות טוען כי "חיזבאללה מתמודד עם בעיה כלכלית חמורה מאוד" וכי הארגון מתקשה לשלם אפילו לחבריו שנאלצו לעזוב את בתיהם. מצב זה מעיד על פגיעה משמעותית ביכולת התפעולית של הארגון.
המשבר הכלכלי של חיזבאללה מחריף גם בשל בריחת בנקאים לבנונים לאירופה ולמפרץ. פקיד לשעבר במשרד הביטחון האמריקאי מדווח כי בנקאים עשירים נמלטים מחשש להיות המטרה הבאה של ישראל. תופעה זו מצביעה על אובדן אמון במערכת הפיננסית של חיזבאללה ועל חשש גובר מפני השלכות הקשר עם הארגון.
גם איראן, התומכת העיקרית של חיזבאללה, מגלה זהירות יתר בהעברת כספים לארגון. לפי מקורות ישראליים, האיראנים חוששים לשלוח כסף ללבנון בשל איומי ישראל לפגוע בטיסות הנוחתות בביירות. מצב זה מקשה עוד יותר על חיזבאללה לשמור על יציבותו הכלכלית ולממן את פעילותו.
לצד המשבר הכלכלי, חיזבאללה מתמודד גם עם מחסור חמור בחימושים. הערכות מודיעיניות מצביעות על כך שלארגון נותרו לכל היותר שליש ממספר הרקטות והטילים שהיו ברשותו לפני פרוץ המלחמה. שילוב זה של קשיים כלכליים ומחסור באמצעי לחימה עלול להשפיע באופן משמעותי על יכולתו של חיזבאללה להמשיך בפעילותו העוינת ולשמר את מעמדו בלבנון ובאזור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאות רקטות וכטבמים ביום
    איציק 10/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשיטת רגל של דובר צהל
    סגור