דיגיטל וטק

פדיחה לחיזבאללה: זו ההפתעה שההאקרים הכינו לארגון הטרור

מתקפת סייבר משתקת את האתר אל-מיאדין המזוהה עם ארגון הטרור הלבנוני: קרב דיגיטלי בזירה התקשורתית המזרח תיכונית גורם לפדיחה גדולה
מערכת ice | 
שידור אל מיאדין בישראל (צילום צילום מסך מתוך שידורי אל מיאדין)
ערוץ אל-מיאדין, הידוע בקרבתו לחיזבאללה, מצא את עצמו תחת מתקפת סייבר חסרת תקדים. הערוץ, שהוקם במטרה להתחרות ברשתות הערביות הגדולות אל-ג'זירה ואל-ערביה, נאלץ להתמודד עם פריצה מסיבית לאתר האינטרנט שלו ולפלטפורמות הדיגיטליות השונות. "הצוות הטכני שלנו פועל לפתור את הבעיה במהירות האפשרית," נמסר מהערוץ, המנסה להשיב את השליטה על נכסיו הדיגיטליים.
המתקפה לא הסתכמה רק בשיתוק האתר והפלטפורמות, אלא כללה גם פרסום תכנים פרובוקטיביים. בערוץ הטלגרם של אל-מיאדין, למשל, פורסמה שוב ושוב קריקטורה של מנהיג איראן, עלי חמינאי, כשהוא טובע, מלווה בכיתוב: "באנו אליך עם חרבות ברזל, חיזבאללה מפסידים". ניסיונות הנהלת הערוץ למחוק את התכנים הללו נתקלו בהתנגדות עיקשת מצד ההאקרים, שהמשיכו לפרסם אותם מחדש.

האירוע מדגיש את המתיחות הגוברת במרחב התקשורתי במזרח התיכון, במיוחד לאור העובדה שהוא מתרחש בזמן שחלקים בעולם הערבי מציינים שנה לאירועי 7 באוקטובר. מתקפת הסייבר על אל-מיאדין, ערוץ המזוהה עם הציר השיעי באזור, מעידה על המאבק הדיגיטלי המתנהל במקביל לעימותים הפיזיים והפוליטיים במרחב.
בעוד שהערוץ ממשיך במאמציו להשיב את השליטה על נכסיו הדיגיטליים, האירוע מעלה שאלות נוקבות לגבי אבטחת המידע של כלי תקשורת במזרח התיכון ועל השימוש בלוחמת סייבר כחלק מהמאבק התקשורתי והאידיאולוגי באזור. נותר לראות כיצד יתמודד אל-מיאדין עם האתגר ואילו השלכות יהיו למתקפה זו על המשך פעילותו ועל יחסי הכוחות התקשורתיים באזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה