בארץ

נשק אישי מציל? האזרח ביבנה ניטרל, הקלות נוספות אושרו

בפיגוע הקשה ביבנה ניטרל את המחבל אזרח שהיה חמוש בנשקו האישי. במקביל, אושרו הקלות במתן הריונות לאחזקת נשק אישי. השר בן גביר "נשק, בידיים הנכונות, נשק לאזרחים - הוא שמציל הרבה חיים״. ח''כ פוגל "מתקנים עוול של שנים"
דורון בלוך |  1
צביקה פוגל (צילום דוברות)
בפיגוע הירי הקשה היום (שלישי) ביבנה בו נרצח אדם אחד וכן נפצעו חמישה, מי שניטרל את המחבל היה אזרח אשר היה חמוש בנשקו האישי ובאמצעותו ניטרל את המחבל, השר בן גביר שהגיע למקום הפיגוע אמר ״יש כאן שוטר גיבור שמדינת ישראל חייבת לו הרבה. יש לנו שוטרים גיבורים. הרפורמה בכלי הנשק מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם. האדם הזה גיבור, הצליח להציל חיים של הרבה מאוד אנשים. ואני גאה בכך שהובלנו רפורמה שמוכיחה את עצמה פעם אחר פעם. נשק, בידיים הנכונות, נשק לאזרחים - הוא שמציל הרבה חיים״.
 
השר בן גביר במקום הפיגוע        קרדיט: דוברות
כמו כן, במקביל הוועדה לביטחון לאומי אישרה תיקונים שיאפשרו להקל על קבלת רישיון פרטי לכלי ירייה הן עבור לוחמים בצה"ל והן עבור אזרחים שסיימו שירות אזרחי. במסגרת התיקון הראשון, לוחמים בצה"ל שהשתחררו לפני שנת 1999 – שאז טרם ניתנו תעודות לוחם – יוכלו להגיש בקשה לרישיון כלי ירייה, בכפוף להכשרתם כלוחמים ולכך שלא חלפו יותר מ-20 שנים מאז שחרורם משירות סדיר או מילואים פעיל.
התיקון השני נוגע לאלו שלא שירתו בצה"ל, אך השלימו לפחות שנתיים של שירות אזרחי. תיקון זה יאפשר לאזרחים החל מגיל 21 להגיש בקשה לרישיון כלי ירייה, במקום גיל 27 הקבוע כיום, ובכך להרחיב את מעגל האזרחים הזכאים.
חה״כ צביקה פוגל יו״ר הוועדה לביטחון לאומי אמר על כך "אנחנו לא רק מתקנים עוול של שנים ללוחמים ששירתו את המדינה, אלא גם פותחים את הדלת לאזרחים ששירתו בשירות אזרחי להגן על עצמם, ובאותה נשימה לחזק את תחושת הביטחון בסביבתם. מי שתרם והגן על המדינה ראוי שיוכל להגן על עצמו ועל הקרובים אליו."
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה פוגע בהרבה פניניסטיות
    דוד 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה פוגע בפמיניסטות שחלק שמפגינות לחיסול ביבי ומדינת יהודים
    סגור