בארץ

המסעדה האהובה בתל אביב תיפתח בכיפור: "מוטלת עלינו חובה להמשיך"

מסעדת האחים התל אביבית בבעלותם של האחים יותם ואסף דוקטור, החליטה לפתוח את שעריה ביום כיפור, אך הפעם בצורה שונה, בלי אוכל ושתייה, ועם מרחב תפילה עבור כולם, על רקע סערת התפילות בהפרדה ביום הכיפורים בתל אביב: "השנה נקיים לראשונה באחים יום כיפור כהלכתו"
מערכת ice |  1
מטבח במסעדה (צילום freepik)
מסעדת האחים, היא ללא ספק אחת המסעדות האהובות בתל אביב. המסעדה, שבבעלותם של האחים יותם ואסף דוקטור, שמחזיקים גם במסעדות דוק ואיביי, הקימו פרויקט מרגש בתחילת המלחמה, במסגרתו העניקו אוכל חם לחיילים בשטח.
היום (חמישי) על רקע סערת התפילות בהפרדה במרחב הציבורי בתל אביב, מסעדת האחים הודיעה כי היא תפתח את המסעדה ביום כיפור, אבל בצורה שונה ממה שאתם חושבים. בפוסט שהעלו לרשתות החברתיות נכתב ברקע: "כיפר באחים - מרחב פתוח לכולם".
בפוסט עצמו נכתב: "בשנה האחרונה אנו שרויים בכאב ובמועקה גדולים. ישנם כוחות המנסים במידה רבה של הצלחה לפלג ולהקצין את ההבדלים ביננו ולשלוט בשיח. אך כשאנשים באמת פוגשים אנשים, די במהרה מתגלה כי המשותף ביניהם גדול בהרבה על מה שנתפש כמבדל. כולנו, דתיים וחילונים גדלנו על ערכי היהדות האוניברסלים של צדק, חמלה, ערבות הדדית, כבוד לזולת - ואהבת לרעך כמוך. ערכים שאצלנו נתפסים כדרך חיים. החיים שאנחנו רוצים שיהיו לנו כאן".
"השנה נקיים לראשונה באחים יום כיפור כהלכתו. המסעדה כמובן תהיה סגורה, אבל האחים פותחים את השערים. מתחילת כיפור ועד סופו נארח אצלנו אנשים יקרים מירושלים, דתיים שומרי מצוות, שיבואו אלינו פשוט כדי להיות ביחד איתנו. נקיים באחים מרחב בו כל אחד מוצא את מקומו ביהדות, מרחב ישראלי של הקשבה והכלה".
"ירושלמיות ותל אביביות, דתיים וחילונים, כולנו באותו מקום. אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולהיות יחד בתוך השקט המיוחד שיש בחג הזה בעיר, ביום שבו כל רעשי הרקע פוסקים, ונוצרת לה הזדמנות מופלאה להיות. להקשיב אחד לשני. שוות בין שווים".
"התקווה היא המילה הראשונה בסיפור הישראלי. כישראלים שאוהבים את המדינה והארץ שלנו מוטלת עלינו חובה להמשיך ולכתוב את הסיפור המשותף של כולנו. להמשיך את התקווה לשינוי והחזרת האמון ביננו. אנו מייחלים שנחזור לראות אחד בשני את האדם ולא רק את המחנה. בואו כמו שאתם".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יישר כוח ברכה והצלחה (ל"ת)
    כגס 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור