בארץ

שקד ובנט מאוחדים: זה מה שנתניהו צריך לעשות עכשיו

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, הביעה את עמדתה היום לגבי התגובה של ישראל לאחר מתקפת הטילים מאיראן, ובעלת אותו מסר כמו שותפה לשעבר לחיים הפוליטיים, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט: "להשמיד את מתקני הגרעין האיראניים" והוסיפה: "נתניהו צריך להכריז על בחירות"
מערכת ice |  3
בנט שקד (צילום בן דורי פלאש 90)
איילת שקד ונפתלי בנט עם אותו מסר ברור לגבי המשך פעולת הממשלה כתגובה למתקפת הטילים מאיראן. ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, צייץ לפני 5 ימים לאחר מתקפת הטילים ואמר כי על ישראל לפעול להשמדת מתקני הגרעין באיראן, ועתה - גם שותפתו לשעבר למפלגה, איילת שקד, עם אותו המסר.
את הדברים אמרה שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, בכנס השנתי הבינלאומי ללוחמה בטרור ע"ש שבתי שביט, בהובלת המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן בשיחה עם מנהל משותף של מרכז רובינשטיין לאתגרים חוקתיים, פרופ' יניב רוזנאי. 
על הסוגייה האיראנית אמרה שקד: "ישראל צריכה לעשות את הדבר הנכון והמתבקש ולהשמיד את מתקני הגרעין האיראנים. צריך להסתכל על יכולות ולא רק לפרש כוונות. אם יש משטר שמאיים להשמיד ויש לו את היכולות, מתי שהוא הם יפעלו. מדינת ישראל לא יכולה לחיות עם איראן גרעינית, זרועות התמנון שאיראן טיפחה הלכו ונחלשו- חיזבאללה וחמאס. איראן חלשה משמעותית ויש לנצל את זה. אנחנו יכולים ומבינים איך להתמודד עם מתקפת טילים מאיראן, עלינו לנצל את הלגיטימציה הבינלאומית. מה שאנחנו דוחים עכשיו יהיה מסובך יותר אחר כך". 
בנוגע לאחריות הממשלה לאחר ה-7 באוקטובר אמרה שקד כי "אני חושבת שראש הממשלה צריך להכריז על בחירות".  
מוקדם יותר, אמר גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי על ישראל לפעול בנחרצות לאחר מתקפת הטילים. לדבריו, הדרך למנוע את מלחמת לבנון הבאה, והמחדל הבא, כלשונו, היא: "הדרך להשיג זאת, היא על ידי אימוץ העיקרון "גביית מחיר"- כל פעולה תוקפנית נגד ישראל חייבת להסתיים בגביית מחיר כבד מהצד השני. תג המחיר צריך להיות ידוע מראש, גלוי, והחשוב מכל- לעמוד בהתחייבות הפומבית שלנו, ולעמוד על קוצו של יוד. ברגע שהוחלט על תג מחיר, יש לגבות אותו, ללא קשר ללחצים או לאיומים כאלו ואחרים". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הפוליטיקאים המושחתים ביותר שידעה מדינת ישראל ! (ל"ת)
    אסף 10/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    צמד נוכלים (ל"ת)
    יו 10/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    נוכלים איך מראים את הפנים שלהם
    מירי 10/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דש לעבאס וואליד טאטא יא סמרטוטים
    סגור