בארץ

מי ישלוט ברמ"י? זה המינוי שיהדות התורה וסמוטריץ' מקדמים

לאחר שהניסיון למנות את מנכ"ל משרד השיכון למנהל רמ"י נכשל משום שהוא לא עומד בתנאי הסף, יהדות התורה ובהובלת שר השיכון יצחק גולדקנופף עובדים על עסקה עם השר סמוטריץ' שתסייע להם להכניס אותו לתפקיד
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ, משה גפני יצחק גולדקנופף, מאיר פרוש (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי)
לאחר שמנהל רשות מרקעי ישראל (רמ"י) בשלוש השנים ינקי קוינט, הודיע בתחילת החודש על כוונתו לפרוש מתפקידו עד סוף השנה, בממשלה לא ממתינים והכריזו על פתיחה בהליך גיוס למציאת מחליפו. 
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בכלכליסט, חסידות גור ונציגתה בכנסת – מפלגת יהדות התורה פתחו במהלך על מנת להשתלט על רמ"י במסגרתו ניסו למנות את מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן לתפקיד מנהל הרשות.
למורת רוחם, המהלך נתקל בקשיים משום שהניסיון למנות את מורגנשטרן במסגרת ההליך התקין שמנוהל על ידי ועדת האיתור נכשל משום שהוא לא עומד בתנאי הסף שהתפקיד דורש.
דרישות הסף שנקבעו על מנת שמועמד יוכל להתמודד על תפקיד מנהל רמ"י הן: 10 שנות ניסיון ניהולי במגזר הציבורי (או 9 שנים אם למועמד יש תואר שני), בהן 5 שנות ניסיון כמנהל בכיר בשירות הציבורי, וכן 5 שנות ניסיון בניהול עובדים.
מורגנשטרן, עומד בחלק מהדרישות כשהוא מחזיק בתואר שני מהטכניון, אבל מנגד הניסיון התעסוקתי שלו אינו תואם לדרישות הסף. הוא שימש במשך 6 שנים כממלא מקום מנכ"ל החברה הכלכלית בני ברק, ועוד שנה ותשעה חודשים כמנכ"ל משרד השיכון. על כן, שבמצטבר יש לו פחות מ־8 שנות ניסיון.
כעת, על מנת לעקוף את 'רוע הגזרה' מוטי בבצ'יק, ראש הלשכה של השר גולדקנופף, מנסה לגרום לכך מנסה שמורגנשטרן ימונה לתפקיד ללא ועדת איתור, אלא בהמלצתם של שרי השיכון והאוצר ובאישורה של הממשלה.
השאיפה היא להעלות את ההצעה להצבעת הממשלה כבר בימים הקרובים ובכדי שהשר סמוטריץ' יסכים להמליץ על מורגנשטרן הוא דרש שימונה מטעמו משנה למנהל רמ"י שיהיה אחראי על הבנייה באזור יהודה ושומרון. מינוי שכזה יאפשר לסמוטריץ' להגשים את אחת משאיפותיו והיא האצת הבנייה בשטחים.
בדומה לשר גולדקנופף גם מורגנשטרן צמח בחסידות גור, יש לו ההשכלה האקדמית אשר רלוונטית לתפקידו הנוכחי והוא אכן בקיא בתחום הנדל"ן, אבל מנגד הוא לאדמו"ר מגור ולשיקוליו.
ביהדות התורה התחילו להבין שככול הנראה שהממשלה הנוכחית לא תאריך ימים ולכן במידה ומורגנשטרן יכנס לתפקיד, גם אם הממשלה תיפול חסידות גור תמשיך לשלוט על הגוף הממשלתי שמנהל כ-93% מקרקעות המדינה, מקצה מדי שנה מגרשים לבניית כ־60 אלף דירות ומעביר לרשויות המקומיות מיליארדי שקלים.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ומוטי בבצ'יק מכחישים מצידם את הטענות שהועלו בכתבה. מטעם השר סמוטריץ' נמסר בתגובה כי: "לרמ"י יש מנהל מכהן. שר האוצר לא עוסק במחליף שלו".
מטעמו של בבצ'יק, נמסר: "לא התקיימו שיחות בין גולדקנופף או בבצ'יק לבין סמוטריץ'. מורגנשטרן הצהיר כי הוא לא הולך להיות מנהל בשום מקום אחר שאינו משרד השיכון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה