בארץ

הישג לסמוטריץ': האם המועמד בתמיכתו לרבנות הראשית יזכה?

לאחר תום ההצבעות לבחירות לרבנים הראשיים וסיפרת הקולות, בבחירות לרב הראשי האשכנזי נגמרה ספירת הקולות בתיקו בין הרב מיכה הלוי קיבל את תמיכת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כמועמד הציונות הדתית, לרב קלמן בר. זאת כאשר הרב הלוי והרב בר יכנסו לסיבוב בחירות שני כאשר כל אחד קיבל ארבעים קולות.
דורון בלוך | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
לאחר תום ההצבעות לבחירות לרבנים הראשיים וסיפרת הקולות, בבחירות לרב הראשי האשכנזי נגמרה ספירת הקולות בתיקו בין הרב מיכה הלוי אשר קיבל את תמיכת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כמועמד הציונות הדתית, לבין הרב קלמן בר. זאת כאשר  הרב הלוי והרב בר יכנסו לסיבוב בחירות שני כאשר כל אחד קיבל ארבעים קולות.
לאחריהם, הרב כהנא עם 30 קולות הרב איגרא עם שש, הרב לאו עם עשרים ואחד קולות, ובנוסף, הייתה מעטפה ריקה אחת. הסיבוב השני להצבעה לרב האשכנזי הראשי יחלו בשעה תשע וחצי, ויסתיימו בשעה אחת עשרה וחצי, ולאחר מכן יוכרזו רשמי שני הרבני הראשיים החדשים, האשכנזי והספרדי.
כמו כן, ברגעים אלו החלה ספירת הקולות לרב הראשי הספרדי, כאשר הצפוי לניצחון הוא הרב יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה זצ''ל שכיהן בעבר כרב הראשי הספרדי. ומי שמזוהה יותר מכל עם מפלגת ש''ס, שגם רץ בתמיכתה.
בחירות אלו מגיעות לסיומן לאחר תקופה בה המפלגות הדתיות סערו בעקבות מחלוקות תמיכה במועמדים לתפקיד החשוב של הרב הראשי לישראל, ולאחר תקופה ארוכה בה לא היו רבנים ראשיים בפועל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה