בארץ

מצב מיוחד בעורף: מה עושים אם חיזבאללה יחליטו לתקוף?

אם חיזבאללה יחליטו לתקוף אזורים נוספים בארץ, חשוב לדעת מה לעשות בכל רגע. גלו את ההנחיות המדויקות להתקהלויות, מקומות עבודה, פעילויות חינוכיות וזמני התגוננות לכל אזור בארץ
מערכת ice | 
מה עושים אם חיזבאללה יחליטו לתקוף (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
בתרחיש שבו חיזבאללה יחליטו לתקוף את ישראל בתקיפה כוללת , על אזרחי המדינה להיות מוכנים לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף. הנה רשימת ההנחיות המרכזיות למקרה של התקפה: איך להתנהל במקומות עבודה, התקהלויות, פעילויות חינוכיות וזמני התגוננות בכל אזור.
1. התקהלויות ושירותים
ביישובים הנמצאים במדרג כתום (אזורים כמו גולן צפון, גליל עליון ועמקים), ישנה הגבלה על התקהלויות. ניתן לקיים התקהלויות עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים בתוך מבנה. החופים יהיו סגורים לציבור עד להודעה חדשה. לעומת זאת, ביישובים במדרג ירוק (למשל חלקים מעוטף עזה), ניתן לקיים התקהלויות עד 1,000 איש ללא מגבלות.
2. מקומות עבודה
ביישובים שבמדרג כתום, העבודה תתבצע רק במקומות שבהם ניתן להגיע למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. המשמעות היא שכל מקום עבודה חייב לוודא שיש גישה מהירה למרחב מוגן בעת אזעקה. במדרג ירוק, מקומות העבודה פועלים כרגיל ללא מגבלות.
3. פעילויות חינוכיות
ביישובים במדרג כתום, אין לקיים כלל פעילויות חינוכיות, כולל בתי ספר, גנים, ותנועות נוער. לעומת זאת, באזורים במדרג ירוק, הפעילות החינוכית מתקיימת כרגיל ללא מגבלות.
4. זמני התגוננות
לכל יישוב בארץ קיים זמן התגוננות ייחודי, שמוגדר לפי הקרבה לגבול ולזמן שלוקח לרקטה להגיע למרחב. באזורים קרובים לגבולות כמו עוטף עזה, זמן התגוננות נע בין 15 ל-30 שניות. ברוב האזורים בארץ, זמן ההתגוננות הוא דקה וחצי. חשוב להכיר את זמן ההתגוננות באזורכם כדי להגיע למרחב המוגן בזמן.
5. איך מתגוננים בכל אזור
במבנים, על התושבים להיכנס למרחב המוגן הדירתי (ממ"ד) או מקלט, ולהעדיף חדר מדרגות פנימי ללא חלונות אם אין גישה לממ"ד. באזורים פתוחים, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש בידיים. בזמן נסיעה ברכב, יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהתרחק אל מעבר לשוליים. בתחבורה ציבורית, יש להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש בידיים.
ההיערכות להתקפת חיזבאללה מצריכה פעלתנות ועמידה בהנחיות בהתאם למיקום ולמצב. חשוב להכיר את ההנחיות לכל אזור בארץ ולדעת כיצד לפעול בכל תרחיש כדי להבטיח את שלומכם ואת שלומם של הקרובים לכם. על מנת להישאר מעודכנים, ניתן לעקוב אחרת ההנחיות של פיקוד העורף המתפרסמות באופן שותף ברשתות החברתיות ובאתר הרישמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה