בארץ

סמוטריץ' ימנה את הרב הראשי? "יש שתי החלטות חופפות"

מכתב שנשלח על ידי "ועדת החמישה" מערער את טענת אנשי הרב מאיר כהנא לפיה הוא המועמד המועדף לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, ומגלה כי הרב מיכה הלוי קיבל אישור להמשיך במועמדותו. הבחירות לרבנות הראשית ייערכו ב-29 בספטמבר, ומפלגת הציונות הדתית נדרשת להכריע מי יהיה המועמד שלה כדי לממש את הדיל עם ש"ס

מערכת ice |  2
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
מכתב סודי שנשלח על ידי קבוצת רבנים המכונה "ועדת החמישה" מערער את הטענה של אנשי הרב מאיר כהנא לפיה הוא המועמד המועדף של הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, ומגלה כי הרב מיכה הלוי קיבל גושפנקה להתמודד בבחירות. המכתב, שנשלח עשרה ימים לפני פטירתו של הרב חיים דרוקמן ז"ל, קובע באופן ברור: "הרב מיכה הלוי ימשיך בהצגת מועמדותו".
על פי פרסום ראשון של חנן גרינווד בישראל היום, הרבנים החתומים על המכתב, לרבות הרב איתן איזמן והרב יהושע שפירא, פסקו שהרב הלוי ימשיך במועמדותו בעוד הרב אליעזר איגרא יפרוש. המכתב שומט את הקרקע תחת הטענה שמועמדותו של הרב הלוי אינה לגיטימית, ומדגיש שההחלטות שנעשו במסגרת הוועדה תקפות. "יש שתי החלטות חופפות על ידי רבנים, וכעת על מפלגת הציונות הדתית לקבוע מי יהיה המועמד המוסכם". 
הבחירות לרבנות הראשית יתקיימו ב-29 בספטמבר, ובזמן שנותר על מפלגת הציונות הדתית להכריע מי יהיה המועמד המוסכם, כדי לממש את הדיל עם ש"ס לפיו הציונות הדתית תקבל את תפקיד הרב הראשי האשכנזי וש"ס את הספרדי. אם לא תגיע להסכמה, ייתכן שמועמד נוסף, כמו הרב משה לאו או הרב קלמן בר, יזכה בתפקיד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעריך שהרב מיכה ייבחר. אנחנו בעיר נפסיד מכך אבל העם ירי (ל"ת)
    פתח תקוואי 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רב ראשי
    איציק זוארץ 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שואל פעם שניה וכנראה שנבחרי הציבור לא קוראים תגובות למה צריך רב ראשי?
    סגור