בארץ

בכירים באוצר לנתניהו: ירידה בצמיחה ב-2024, איך זה ישפיע על הציבור?

בכירי משרד האוצר הציגו לראש הממשלה נתניהו עדכון בנוגע לתחזית הצמיחה של ישראל ב-2024. בצל המלחמה והמצב הכלכלי במשק, נרשמה ירידה דרסטית ל-1.1% מה שמעיד גם על תחזית שלילי לנפש בגובה של 0.9%. איך עומד לפגוע לנו בכיס של כולנו? | כל הפרטים
 
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ עמית שאבי/POOL)
בכירי משרד האוצר הציגו אמש (חמישי), לראש הממשלה בנימין נתניהו תחזית כלכלית חדשה בנוגע לצמיחה של המשק הישראלי ב-2024. הנתונים הנוכחיים, לא מעידים על תמונת מצב חיובית.
הכלכלן הראשי באוצר ד"ר שמואל אברמזון, הוריד בתחזית שלו את נתוני הצמיחה של המשק הישראלי לשנה הנוכחית ל-1.1% בלבד. מדובר בשיעור נמוך ואף מדאיג בהתחשב בעובדה שהתחזית הקודמת ל-2024 עמדה על 1.9%. הנתון הנוכחי, מעיד למעשה על צמיחה שלילית לנפש בגובה של 0.9% זאת בשל הגידול השנתי באוכלוסייה השנה בכ-2%. כמו כן, לשנה הבאה הוצגה במקור תחזית גבוהה הרבה יותר, אך גם זו ירדה מ-4.4% ל-4.2.
באותה הפגישה, הבכירים הציגו לראש הממשלה גם את עיקרי התקציב של 2025 ונכון לעכשיו, נתניהו לא הביע את עמדתו בנושא, אך דרש לקיים ישיבה נוספת על כך במהלך תחילת השבוע.
רק השבוע, שר האוצר סמוטריץ' הציג לציבור את העקרונות המרכזיים שינחו את הכנת תקציב המדינה לשנת 2025 וניכר שאלו הושפעו רבות מהמלחמה והמצב הנוכחי על המשק הישראלי. השר סמוטריץ', אמר בדבריו שיעד הגירעון יגיע עד שיעור של 4% ויבוצעו קיצוצים שיעמדו על סכום כולל של 35 מיליארד שקלים.
סמוטריץ' אף טען שגורמים שיחוו ראשונים את הקיצוצים יהיו משרדי הממשלה והמגזר הציבורי כאחד שלטענתו יצטרך "להיכנס תחת האלונקה", אך משום שצעד שכזה מצריך שיח מקדים עם אנשי ההסתדרות במסיבת העיתונאים שקיים שלשום, הוא לא חשף אלו קיצוצים הוא עומד לבצע.
באותה העת, השר שתהיה גם הקפאה מלאה של שכר השרים, חברי הכנסת והבכירים, כדי לתת דוגמא אישית. ניתן לשער שאותה ההסתדרות שבהנהגת ארנון בר-דוד השביתה השבוע את המשק, עומדת להתנגד לרצונו של השר לפגוע בשכר של העובדים במגזר הציבורי.
בהמשך, לאחר שאמר שהוא לא מעוניין לבצע העלאת מיסים, השר התייחס לסוגיית הקצבאות של הביטוח הלאומי ואמר שאלו וגם מדרגות המס יוקפאו. לדעת רבים מדובר במהלך בעייתי משום שהמשמעות של הקפאת שני אלו מהווה למעשה העלאת מס ועל כן הוא יפגע בכלל משקי הבית בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה