בארץ

שביתה מחר בבוקר? הדיונים הליליים נמשכים: כל הפרטים שחשוב לדעת

המחלוקת בין ארגון המורים למשרדי החינוך והאוצר עדיין בעיצומה, בצל הדרישה לכלול בהסכם שכר סעיף המניח כי 6% מהמורים בכל בתי הספר יועסקו בחוזים אישיים. במטרה למנוע את השביתה, שר החינוך יואב קיש זימן פגישה דחופה. אם הפערים לא ייסגרו, מחר צפויים להתחיל עיצומים עד להודעה חדשה
מערכת ice | 
חוק חינוך חובה-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, ישראל ניצבת בפני אי-ודאות מוחלטת. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע כי אם לא יושגו הבנות עד מחר, שנת הלימודים בתיכונים לא תחל במועד המתוכנן. הודעה זו מגיעה על רקע מחלוקות חמורות בין ארגון המורים לבין משרד החינוך ומשרד האוצר.
העימות הנוכחי נובע מהדרישה של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לכלול בהסכם השכר סעיף המניח כי 6% מהמורים בכל בית ספר יועסקו בחוזים אישיים, המעניקים להם תנאי העסקה שונים מיתר המורים. ייתכן שמורים אלה צפויים לקבל שכר גבוה יותר, להיות מפוטרים בקלות רבה יותר, ולא יוכלו לשבות. תנאי ההעסקה שלהם טרם נקבעו, אך העיקרון מאחורי הסעיף גורם למורת רוח רבה מצד ארז.
 
במטרה למנוע את השביתה, שר החינוך יואב קיש זימן פגישה דחופה במוצאי שבת בשעה 23:00. בפגישה ישתתפו גם רן ארז, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, והממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין. הפגישה נועדה לנסות ולגשר על הפערים ולהשיג פתרון שימנע את השביתה, אך ייתכן שהתשובות הסופיות יתקבלו רק לפנות בוקר.
 
ארז, אשר נשמע נחוש בדעתו, פרסם סרטון בו הצהיר כי השביתה תתממש כמתוכנן, אם לא יחול שינוי משמעותי. הוא ציין כי ניהול מו"מ במשך שנתיים וחצי עם משרד החינוך והאוצר לא הניב תוצאות חיוביות, וכי לא ציפה שבעיה זו תיפתר בתוך זמן כה קצר. בהקשר זה, הוא הדגיש כי אם ימצאו פתרונות לאחר השביתה, ייתכן ויתקבלו שיקולים להפסיקה.
 
במהלך הפגישה, קיש הציע להוריד את שיעור החוזים האישיים למורים מ-10% ל-6%, אך הצעה זו נדחתה על ידי ארז. עמדת ארז היא שהעיקרון הוא המפתח: לא יהיו חוזים אישיים, גם אם שיעורם יקטן. מנגד, משרד החינוך ומשרד האוצר עומדים על עקרונותיהם גם בנוגע לנושאים אחרים כמו עליית שכר והחזרים רטרואקטיביים.
אם השביתה תצא לפועל, היא לא תוגבל רק לתיכונים. מורים בכיתות ז'-ט' בבתי ספר שש-שנתיים וגם מורים בכיתות ט' בתיכונים עם חטיבה עצמאית צפויים להשתתף בהשבתה. הודעת השביתה של ארגון המורים נמסרה על רקע סירוב משרד האוצר לחתום על הסכמות קיבוציות המבטיחות תוספות שכר ותנאי עבודה נאותים למורים.
לאור המצב, השעות הקרובות יהיו קריטיות. פתיחת שנת הלימודים תלויה באופן מוחלט בתוצאות הפגישה הלילית וביכולת הצדדים להגיע להסכמות שימנעו את השביתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה