השוק

סמוטריץ' בהתבטאות חריגה: "הנגיד טעה שלא הוריד את הריבית"

לאחר החלטתו של נגיד בנק ישראל להותיר את הריבית על 4.5%, מיהר השר בצלאל סמוטריץ' למתוח עליו ביקורת חריפה. סמוטריץ': "אני אומר בפעם הראשונה בפומבי, אני חושב שהוא טעה. אני חושב שעל בסיס הנתונים שהוא מתאר בהחלטת הריבית, הוא היה חייב להגיע למציאות הפכוה לחלוטין"

מערכת ice |  6
בצלאל סמוטריץ', אמיר ירון (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון, יונתן זינדל, freepik)
לקראת הגשת תקציב המדינה לשנת 2025, נפגש שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, עם יו״ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל רון תומר ובכירים נוספים בנשיאות המגזר העסקי. במהלך הדיון, סמוטריץ' דן עם הבכירים על הצעדים והתוכניות המתוכננים לעידוד העסקים והמשק שיובאו במסגרת תקציב המדינה לשנת 2025. 
על רקע החלטתו של נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון, להותיר את הריבית על 4.5%, הקפיד סמוטריץ' למתוח ביקורת חריפה בנושא ואמר: "אני, במשך שנה ושמונה חודשים לא העברתי ביקורת על הנגיד. גם כשחלקתי עליו, אמרתי את זה בחדר. אני אומר בפעם הראשונה בפומבי, אני חושב שהוא טעה. אני חושב שעל בסיס הנתונים שהוא מתאר בהחלטת הריבית, הוא היה חייב להגיע למציאות הפכוה לחלוטין. האינפלציה היום היא אינפלציה בצד ההיצע ולא בצד הביקושים, מה הלאה? טיסות, כי חברות לא טסות לכאן כי יש מלחמה".
 

עוד הוסיף סמוטריץ': "פירות וירקות, כי לא היו לנו תאילנדים ובגלל שיש לנו בעיה באזורים שלמים במדינת ישראל בגלל שאין לנו סחר עם טורקיה. לכן, זה לא קשור לריבית בכלל. מה שנוצר עכשיו זה המצב הכי גרוע שיכול להיות וזה סטבלציה, שזה שילוב של אינפלציה והאטה. דווקא בגלל שאנחנו בהאטה, הוא צריך היה להוריד את הריבית או לפחות לסגנן שלשם הוא עולה ולעזור להניע את השוק, שזה מה שצריך כרגע". 

בהמשך הפגישה, נדונו נושאים רבים ובהם האחריות התקציבית הנדרשת, מנועי הצמיחה, מענקי הפיצויים שיצאו לדרך מראשית המלחמה בהנחיית השר, מעטפת המילואימניקים והמפונים בדרום ובצפון, מצוקת העובדים הזרים, שינויים רגולטוריים מבניים, צעדי התייעלות נדרשים ועוד. 

(צילום: חן גלילי)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה כמעט שנה וכלכלתה חזקה ועוצמתית. המדיניות המרחיבה עליה הכרזתי בראשית המלחמה מוכיחה את עצמה בנחישות וביכולת העמידה של החברה הישראלית ובמדדים חיוביים שמוכיחים כי חוסנו של המשק הישראלי הולך ומתעצם. 
מעטפת המילואימניקים והמפונים, תכנית הפיצויים הנרחבת לכלל העסקים בתחילת המלחמה ולעסקים שנמצאים באזורי העימות כעת, נתנו ונותנים מענה מקיף לצרכי המשק, החברה והכלכלה, תוך מציאת נקודת האיזון מול האחריות הנדרשת לשמירת המסגרות הפיסקליות ולשמירת האמון בכלכלה הישראלית.
נשיאות המגזר העסקי היא השותף המרכזי שלי להנעת הכלכלה הישראלית ואני מודה לחברי נשיאות המגזר העסקי ובראשם יו״ר הנשיאות דובי אמיתי על שיתוף הפעולה ההדוק לכל אורך חודשי המלחמה. הגעתי כדי לשמוע את המגזר העסקי ולקבל עוד כיוונים ורעיונות מכם למעבר ממלחמה לצמיחה בתקציב 2025".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ככה זה כשליצן עלוב מתווכח עם מקצוען (ל"ת)
    יומי 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    אפס עם בקושי 4 מנדטים מטרלל את הכלכלה
    טרכטנברוך 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך יתכן שאםס עם 4מנגטים בקושי מטרלל את כלכלת ישראל
    סגור
  • 4.
    חזירות
    שלמה 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צודק סמוטריץ הנגיד דואג לבנקים החזירים דואג לרשתות החזירות לאל על החזירות לא. סתם שונאים את היהודים המנהלים חזירים רודפי בצע
    סגור
  • 3.
    הורדת ריבית
    תום 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמרטוטביץ ידע י יותר טיב מהנגיד .
    סגור
  • 2.
    ליצן
    אבי 08/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סמוטריץ של נעליך מעל רגליך . תתביש
    סגור
  • 1.
    סמוטריץ אין לך השכלה רבע משלו...תתבייש (ל"ת)
    חייק9 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור