בארץ

סמוטריץ' בפנייה ישירה וחריגה למורים לפני השביתה. צפו

השר בצלאל סמוטריץ' פונה בצורה ישירה למורים על רקע באיומים בשביתה בפתח שנת הלימודים "רגע לפני שאתם מקבלים החלטה קשה מאוד להשבית את שנת הלימודים, לפגוע קשות בתלמידים, ובסוף גם בכם ובפרנסה שלכם"
דורון בלוך | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם היום בסרטון וידאו פנייה ישריה למורים, זאת על רקע האיומים בשביתה בראשון לספטמבר. בדבריו, ביקש מהמורים להתחשב במצב החריג השנה, והסביר בצורה ישירה את פרטי הוויכוח שהוביל לאיומים על השביתה, ועל מהות העניין.
בדבריו, פתח השר סמוטריץ' "רגע לפני שאתם מקבלים החלטה קשה מאוד להשבית את שנת הלימודים, לפגוע קשות בתלמידים שאתם כל כך אוהבים ובמערכת החינוך שיקרה לכם ולי, ובסוף גם בכם ובפרנסה שלכם" והחל להסביר "הויכוח על כוח ושליטה. רן ארז לא מבקש להגן עליכם המורים הטובים והמצטיינים כי אתכם אנחנו רוצים במערכת ולכם אנחנו רוצים לתת גם תוספות שכר משמעותיות. אבל יותר מזה, אנחנו רוצים לתת גמישות למנהלים באופן שיאפשר להם לתת שכר עודף למורים טובים ומצטיינים במערכת החינוך. רן ארז מתנגד לזה מכיוון שהוא רוצה לשמור על הכוח שלו".
 
פניית השר סמוטריץ' למורים.   קרדיט: דוברות
עוד הוסיף "אני מפציר בכם אל תשבתו! אל תפגעו בתלמידים, בטח לא בתקופת מלחמה וגם אל תפגעו בעצמכם. מכיוון שמי שישבות לא יקבל שכר. אתם תישארו בלי פרנסה תקופה מאוד ארוכה - וחבל! אני אתעקש על זה שכשיחתם הסכם הוא לא יכלול תשלום שכר בעד השביתה. מותר לכל ארגון עובדים להשבית את המשק, אבל הוא צריך לשאת בתוצאות - ולא לקבל שכר. אתם תצאו לשביתה מיותרת לחלוטין על כלום, בשעה שיש על המדף הסכם מצוין. מי שיושב בחדר ולוחץ ידיים וסוגר הסכם ורגע אחר כך חוזר בו - ככה אי אפשר להתנהל".
עוד התבטא כנגד רן ארז "אני חוזר ואומר: רן ארז לא מנהל מאבק לטובתכם או לטובת מערכת החינוך. הוא מנהל מאבק על האגו, על הכוח ועל השליטה של עצמו. הוא בדרך לקבע את המערכת, למנוע ממנה יכולת לגמישות ולעידוד מצויינות".
בסוף דבריו אמר "יש לנו חוזים אישיים עם הסתדרות המורים של יפה בן דוד, יש לנו חוזים אישיים בהסכם עם ההסתדרות הכללית של ארנון בר דוד. יש לנו חוזים אישיים עם צה״ל ויש לנו חוזים אישיים עם הרבה מאוד גורמים, וכן, אנחנו רוצים אחוז מסויים של חוזים אישיים גם במערכת החינוך - כדי שנוכל להביא מורים מצטיינים, שנוכל להביא טאלנטים בשכר יותר גבוה ועם גמישות שתעודד מצויינות. זה ליבו של הוויכוח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה