בארץ

לפיד חושף: "זו הייתה אזהרת המזכיר הצבאי"

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד חשף כי המזכיר הצבאי הזהיר מהאסון המתקרב, וסיפר על התחושה שקיבל מתגובתו של רה''מ נתניהו לכך, ומספר על הדוחות  שאליהם נחשף "מה שנכתב שם היה בעיני חד משמעי"
דורון בלוך |  1
יאיר לפיד (צילום מסך ערוץ הכנסת)
יו''ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד השתתף היום (חמישי) בוועדת החקירה האזרחית לאסון השביעי באוקטובר, שם עלה לתת עדות על חלקו ועל הידוע לו בנוגע להשתלשלות האירועים שהובילו לאסון.
בדבריו, חושף חה''כ לפיד בפעם הראשונה את האזהרה החמורה ששמע מהמזכיר הצבאי: "ב-21 לאוגוסט 2023 הייתי בעדכון בטחוני אצל ראש הממשלה. המזכיר הצבאי דאז, האלוף אבי גיל, ניהל את העדכון. הוא דיווח לי על התחממות בכל הגזרות הבטחוניות  - האיראנים, חיזבאללה בלבנון, וארגוני הטרור בעזה וביהודה ושומרון. האלוף גיל דיווח שכל אלה מזהים בצד הישראלי חולשה, קרע פנימי, מתחים ואובדן כשירות בצבא לצד משבר מתהווה מול האמריקאים. אני חשבתי שמדובר במידע יוצא דופן בחריפותו ובנחרצותו. ראש הממשלה – וכאן אני נותן התרשמות אישית בלבד, כך שניתן לחלוק עליה – נראה משועמם ואדיש לנושא, ולא העיר עליו דבר."
האזהרה שקיבל מביאה אותו לבקר לעיתים תכופות בועדת חוץ וביטחון ולקבל תמונת מודיעין רחבה: "בשבועיים שאחר כך הגעתי מספר פעמים לועדת החוץ והבטחון של הכנסת, ישבתי לקרוא את דו"חות המודיעין השונים. באישור יו"ר הוועדה, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, ובמסגרת מה שמתיר לי החוק כראש ממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, אני מקבל גישה לאותם חומרי מודיעין שמקבלים חברי ועדת המשנה למודיעין והשירותים החשאיים. כלומר הונח בפני החומר המודיעיני ברמת הסיווג הגבוהה ביותר. המשמעות שלו היתה חד משמעית: ישראל ברמת סיכון גבוהה במיוחד."
עוד הוסיף לפיד לתאר "ב-18 לספטמבר 2023 הייתי שוב בוועדת החוץ והבטחון וראיתי עליית מדרגה נוספת ברמת הסיכון שהוצגה בדו"חות המודיעין. מה שנכתב שם היה בעיני חד משמעי: ההרתעה הישראלית נשחקה באופן דרמטי, אוייבינו חושבים שיש להם הזדמנות נדירה לפגוע בנו".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איפה המסמך יאיר (ל"ת)
    מממ 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור