בארץ

סערת סבסוד הצהרונים עולה שלב: "השר מבצע שוד לאור היום"

ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה חלק מסעיפי תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשפ"ה. יו"ר הוועדה כי הוא מוכן לסבסד מיידית ב-5 מיליון שקל את העלייה בתשלומי ההורים לשנת תשפ״ה. נציג הנהגת ההורים הארצית, העלה את נושא עלות הצהרונים: "יש עלבון גדול יותר, והוא שוד לאור יום אותו מבצע השר - סבסוד צהרונים"

מערכת ice | 
שגרת לימודים במלחמה (צילום שאטרסטוק)
ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח"כ יוסף טייב החליטה היום (חמישי) לאשר חלק מסעיפי תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשפ"ה ובראשם סעיף ההזנה שמעניק ארוחה יומית חמה לילדי הגן ולתלמידי בית הספר היסודי שלומדים ביום חינוך ארוך. 
בסוף חודש מאי אישרה הוועדה תעריף של 73 שקל בביטוח תאונות אישיות לכל תלמיד, מדובר בעלייה של 4 שקלים, זאת כדי לא להשאיר אף ילד ללא כיסוי ביטוחי. אותו מהלך אושר בתנאי שמשרדי האוצר והחינוך יספגו את הסכומים הללו. 
בהמשך לכך, הוביל יו"ר הוועדה מאמצים אינטנסיביים מול משרד החינוך, שהכריז כי בשלב זה הוא מוכן לסבסד מיידית בחמישה מיליון שקל את העלייה בתשלומי ההורים לשנת תשפ״ה.
לאור דחיפות העניין, אושרו היום בוועדה, הסעיפים הבאים שניתנים לגבייה מההורים: הזנה (חוק ארוחה יומית לתלמיד) בעלות דיפרנציאלית של 0-7 שקל לארוחה, ⁠סל תרבות בעלות של 65-162 שקל לתלמיד,  150 שקל, טיולים 60-616 שקל והנהגת הורים ארצית וועד הורים יישובי בעלות של 3 שקל לתלמיד. יתר הסעיפים שדורשים את אישור ועדת החינוך כמו מסיבות והשאלת ספרים לתשפ"ו, לא אושרו היום וצפויים לעלות להצבעה בהמשך השנה. 
יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף טייב: "הסיבה לדחיפות הדיון היום היא סעיפי הזנה וסל תרבות. שוחחתי עם המון מנהלים, מפעילים וגננות שראו בעיכוב אותם סעיפים פגיעה ישירה בתלמידים, וזאת הרי לא הכוונה שלנו. אני לא אקח את התלמידים כבני ערובה כפי שעושה ארגון המורים. שר החינוך נענה חלקית לבקשתנו והביא 5 מיליון שקל מתקציב משרדו. כך הצלחנו לשפות את ההורים בסעיף סל תרבות, עם הפחתה של 2 שקל. נכון שזה נראה קצת מגוחך, אבל האמירה היא שלא תהיה העלאה ולא משנה מה הסכום". 
לצד זאת, הדגיש ח"כ טייב כי הפעלת הלחץ על משרדי החינוך והאוצר לשם הפחתה של שני שקלים נוספים ממשיכה. לדבריו, אותו מהלך עשוי להוביל לכך לאפשרות שבשנה הבאה תוכנית דיפרנציאלית לתשלומי הורים תצא לפועל עם מקור תקציבי. 
ח"כ משה טור פז, החמיא ליו"ר הוועדה על מאמציו להשגת הכספים שהביא המשרד: "אתה נקודת האור בתוך מערכת החינוך שצועדת בחושך". ח"כ טור פז הוסיף: "יש כסף במערכת. שמו 600 מיליון שקל למימון רפורמת אופק חדש ברשתות החרדיות וכולם יודעים שזה לא ימומש. הכסף הזה יכול לפתור הרבה בעיות".
נציג הנהגת ההורים הארצית, איתי קפלינסקי, העלה את נושא עלות הצהרונים בשנה הקרובה: "לצד הדיון של 2 או 4 שקל יש עלבון גדול יותר והוא שוד לאור יום אותו מבצע השר - סבסוד צהרונים. השנה הורים בפ"ת ישלמו 1,100 שקל יותר ובב"ש יותר 1500 שקל. גם אלה תשלומי הורים. בשער הראשי אנחנו מקבלים את הקנס הגדול הזה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה