בארץ

ועדת החינוך של הכנסת אישרה את הצעת חוק היתומים

הצעת החוק קובעת יום שנתי לחיזוק מעמדן של כ-30,000 משפחות יתומים בישראל. סבין תעסה ששכלה את בנה ובעלה ב-7 באוקטובר זעקה בוועדה: "עזרו לי לשקם את ילדיי ואל תתנו לי ליפול"
מערכת ice | 
בקרת הורים (צילום freepik)
ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח"כ יוסף טייב אישרה היום (שני) לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק יום משפחות היתומים, התשפ"ד-2024. לפי הצעת החוק ייקבע יום ציון שנתי לחיזוק מעמדן ולהעצמתן של משפחות היתומים בישראל, אשר יתקיים אחת לשנה, ביום כ"ה בכסלו, נר ראשון של חנוכה.
לפי ההצעה, יום המשפחות יצוין בכנסת, בבית הנשיא ובדיון מיוחד אצל האפוטרופוס הכללי. מרכז המחקר והמידע של הכנסת הציג בדיונים דוח עם נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ולפיו, נכון ל-2021 היו בישראל 29,614 ילדים יתומים קטינים, כשרובם הגדול יתומים מהורה אחד, ו-1% מהם - יתומים משני הורים. בנתונים אלה נכללים יתומים שהתייתמו מכלל הסיבות האפשריות, כגון: מחלה, תאונות דרכים או עבודה, פשיעה, פעולות איבה, חללי צה"ל וכוחות הביטחון ועוד.

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, שעומד בראש ארגון אמיצים למען אלמנות ויתומים, ולקח חלק בדיונים על הצעת החוק, ביקש שהצעת החוק תתייחס לאלמנים ולאלמנות, מאחר ועבור 266 ילדים שהתייתמו משני הוריהם ישנו חוק האומנה והצעת החוק שעל הפרק לא אמורה להתייחס אליהם. בתגובה זעמה ללי דרעי מעמותת חמניות: "רק במלחמה הזאת יש 22 יתומים שאיבדו את שני הוריהם. אתה רוצה להשאיר אותם מחוץ לחוק?".
סבין תעסה, שאיבדה את בנה ובעלה ב-7 באוקטובר זעקה לעזרה בוועדת החינוך: "נותרתי אלמנה ואם שכולה עם 3 ילדים פגועים נפשית ופיזית. אני חוששת לעתיד ילדיי. אני נאחזת במעט שאני יכולה כדי לאפשר לבנים שלי לחזור לשגרה מלאה. החינוך היום קורס. יש יועצים וצוותי חינוך לא מספיק מנוסים להכיל את התופת של ילדים שבאו מעוטף עזה. כל דבר מכניס את הבן שלי לסטרס. יש לי ילד, בן 15, שנרדם בכיתה. אין לו כישורים חברתיים היום. אין מטפלים שמצליחים להגיע אליו. הוא סגור כל היום בחדר. אף אחד לא מצליח לעזור לו – מורים, מנהלים וגם לא פסיכיאטר. ילד, בלי אימא חזקה שעומדת לצידו – ייפול. עזרו לי לשקם את הילדים שלי ואל תתנו לי ליפול. אם אפול – אין יותר משפחת תעסה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה