בארץ

סמוטריץ': "אירוע מגה אסטרטגי. נהרוס ונחזיר את הגלגל לאחור״

השר בצלאל סמוטריץ' ביקר בשמורה ההסכמית בגוש עציון והתייחס לבניה הלא חוקית הפלסטינית במקום "הרשות הפלסטינית במאמצים מרוכזים עם הרבה מאוד כסף ואנרגיה מנסה להשתלט. נחזיר כאן את המצב לקדמותו. מדינת ישראל חוזרת להיות בעל הבית"
דורון בלוך |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיע היום (ראשון) לסיור בשמורה ההסכמית במדבר יהודה במזרח גוש עציון. את הסיור הובילו גורמי המקצוע במשרד הביטחון ובמנהל האזרחי. כזכור, לפני כחודש אושרה בקבינט המדיני ביטחוני הצעתו של השר סמוטריץ׳ לאכוף את הפרות הסכם וואי המורה על הגנה של השמורה ההסכמית מפני בניה והשתלטות פלסטינית. בהתאם להחלטה, הסמכות לאכיפה עברה מהרשות הפלסטינית למנהל האזרחי. 
בביקורו במקום, אמר השר סמוטריץ׳: "בהמשך להחלטת הקבינט שהסמיכה אותנו לאכוף את הפרות הבניה כאן. יש כאן אירוע מגה אסטרטגי. הרשות הפלסטינית במאמצים מרוכזים עם הרבה מאוד כסף ואנרגיה מנסה להשתלט מזרחה, לייצר רצף טריטוריאלי גם מצפון לדרום, גם ממזרח למערב ובכך בעצם לקטוע את הרצף שלנו. יש כאן גם פגיעה מאוד מאוד קשה נופית, באחד האזורים הכי ערכיים וחשובים במדינת ישראל". 

השר סמוטריץ' בשמורה ההסכמית עם הגורמים הצבאיים.  קרדיט: דוברות
בדבריו פירט על תוכניתו לנושא: "בע"ה נהפוך את הגלגל הזה לאחור. אנחנו הולכים להיכנס כאן לריכוז מאמץ של אכיפה ושל הריסות. אנחנו נחזיר כאן את המצב לקדמותו. אני רוצה להודות על שיתוף הפעולה לשר הביטחון, לאנשי המנהל האזרחי, לצה"ל למנהלת התיישבות ולאנשי המועצה האזורית. אנחנו מפשילים שרוולים, מדינת ישראל חוזרת להיות בעל הבית. סיכמתי עם גורמי המקצוע על קדימות ודחיפות לאכיפה בשמורה ההסכמית, מה שהיה הוא לא מה שיהיה".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תקציב יש?
    נטע 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתעסק בלעלותאת הדירוג. אתה לא שר לענייני יוש. אתה פאקינג שר אוצר. בושה
    סגור