בארץ

חוק הלאום יעבור שינוי?: "שוויון לכל אזרחיה בלי הבדל לאום"

לאחר שנושא חוק הלאום על השוב לסדר היום בעקבות האירוע הקשה במג'דל שמס, חה''כ אלון שוסטר הזכיר את הצעת חוק לתיקונו, מה שיקנה שוויון זכויות לכלל האזרחי ישראל ללא הבדלי דת ולאום "האם הם "אחים" רק כשקורה אסון זוועתי?"
דורון בלוך | 
אלון שוסטר (צילום עודד קרני לעמ)
לאחר האירוע הקשה במג'דל שמס, בו רקטה ששיגר החיזבאללה פגע במגרש כדורגל והרג 12 ילדים ופצע רבים נוספים. נושא חוק הלאום ושוויון הזכויות לעדה הדרוזית עלה שוב לסדר היום.
בתגובה לכך, הזכיר חבר הכנסת אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) כי הגיש בעבר הצעת חוק לתיקון חוק הלאום, בו מוצע התיקון, כי בחוק הלאום יכתב  "ישראל מקיימת שווייון זכויות לכל אזרחיה בלי הבדל דת ולאום בהתאם לעקרונות העצמאות?
כהסבר להצעת תיקון זה, כתב חה''כ אלון שוסטר בחשבון ה-X שלו "עוד לפני האסון במג'דל שמס נאבקנו על מקומה המכובד של העדה הדרוזית בישראל. היום, לאחר האסון, הדברים מובנים שבעתיים. יחד עם זאת, קיומו של חוק הלאום שמגדיר את מדינת ישראל כמדינה של העם היהודי בלבד, ללא כריכת מחויבות לשוויון זכויות לכלל אזרחיה, הוא בבחינת לוחץ יד אח ודוחה אותו בידו השניה.
עוד הוסיף חה''כ שוסטר לטעון "האם בעיני הממשלה "אחינו הדרוזים" היא אמירה ריקה? האם הם "אחים" רק כשקורה אסון זוועתי, ומשפחות רבות מצטרפות למעגל השכול?" והוסיף "ממשלה יקרה, בשבוע הבא - במקום להעלות את "חוק הרבנים", העלו את הצעה שתכיר בבני העדה כשווי זכויות". 
בנוסף, מסר חה''כ אלון שוסטר ל-ice: "מאז חקיקת חוק הלאום, רבים מחבריי הדרוזים מרגישים תחושת זרות כלפי המימשל הישראלי. "חוק הלאום" שהעבירה הכנסת ה-20, מגדיר את מדינת ישראל כמדינה של העם היהודי בלבד, ולא כורך עימו את המחויבות של המדינה לשוויון זכויות לכלל אזרחיה. לפני מספר חודשים, הסירה הכנסת מסדר היום הצעת חוק שלי שתבעה להוסיף את רכיב השוויון ל"חוק הלאום". העדה הדרוזית איבדה 12 מילדיה. אובדן קשה מנשוא. זוהי תזכורת כואבת, נוראית, לכך שבני העדה הדרוזית אינם רק אחינו לשירות המדינה שלנו ולא רק שותפים לשוויון בנטל ולאהבת המדינה - אלא גם אחים למשפחת השכול. מה שהיה צודק וחכם לפני אסון מג׳דל שמס, מתחייב כעת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה