בארץ

סערת חוק הרבנים: הח''כים חלוקים - חוק טוב או חילול השם?

'אל תאיימו עלינו', 'חילול השם נוראי', 'חוק טוב לאזרחי ישראל' ו'אל תהיו פופוליסטים'. אלא רק חלק ממה שנאמר בדיון הסוער על חוק הרבנים, שמפלג את הפוליטיקאים וספג ביקורות חריפות על עצם קיומו
דורון בלוך | 
מתן כהנא (צילום יוסי זליגר)
חוק הרבנים שיקבע מי יהיו רבני הערים מסעיר את הזירה הפוליטית, וספג ביקורות רבות על היותו מפלג בעת הזו. במהלך הדיון בנושא התלהטו הח''כים וחלקו בדעתם עליו.
ח"כ ארז מלול, יוזם החוק אמר: "החוק הוא חוק טוב לאזרחי ישראל. יש 43 ערים בלי רב והאזרח סובל. אפשר לתקן עוד תיקונים בחוק אבל אל תהיו פופוליסטים על גב האזרחים". 
חה''כ מתן כהנא, ששימש בעבר כשר לענייני דת, אמר בדיון: "הצ"ח היא חילול השם נוראי. אמרת שחסרים 43 רבנים ואני הראשון שחושב שצריך למנות. אחרי התיקונים בקדנציה שלנו, קלי קלות למנות רבני עיר. התקנות לא מספיקות לכם כי אתם רוצים רבנים משלכם. במצפה רמון לא עלינו נהרג הרב שכיהן 37 שנים בתאונת דרכים. ש"ס רצתה לכפות רב ואמרנו שזה לא יהיה. בחמש מערכות הבחירות ש"ס לא עברו 1.9% מצביעים בעיר. באיזה עולם הם יחליטו מי הרב? העברתי את 25% הכוח שבידי כשר לעיר ונבחרו רבנים שהרבנות קיבלה באהבה גדולה. כך צריך להיות. ממי אתם מפחדים? את ש"ס אני מבין. יש פה מפעל ג'ובים מטורף ,שזו המהות. אבל איך מפלגת הציונות הדתית נותנת לכך יד? תחזירו לראשי הערים את הכוח לבחור את הרבנים שלהם. הם יעשו את זה יופי".
ח"כ טלי גוטליב אמרה: "מה שנכון כרגע הוא שיהיה פה שקט ולא ידונו בדברים כאלו בזמן מלחמה, ובאשר לש"ס- אל תאיימו עלינו בהפלת ממשלה על הצ"ח פרטית שבכלל לא נמצאת בהסכם הקואליציוני"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה