בארץ

לאחר שזעמה על צביעות: זו הצעת החוק של חה''כ לזימי

לאחר שכינתה את היחס למגזר הדרוזי "צביעות שאין כדוגמתה" חה''כ נעמה לזימי הגישה הצעת חוק לביטול חוק קמיניץ  "אנחנו חייבים לבנות ברית מחודשת עם האוכלוסייה הדרוזית, של שוויון בחיים, ולא רק במוות"
דורון בלוך |  2
נעמה לזימי (צילום דוברות הכנסת)

לאחר שנושא השותפות עם העדה הדרוזית עלה שוב לשיח בעקבות האירוע הקשה אמש במג'דל שמס, ולאחר שזעמה על תגובות הפוליטיקאים שניחמו את העדה הדרוזית תחת הכינוי 'אחים' בעת שהינם תומכים בחוק הלאום, העושה הפרדה בין הדרוזים ליהודים, וכינתה זאת ''צביעות שאין כדוגמתה", חברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה) הגישה הבוקר חוק לביטול חוק קמיניץ.

״זו העת לבטל אחת ולתמיד את החוקים שפוגעים יום יום באוכלוסיות המיעוט בישראל ובאזרחי ישראל הדרוזים - חוק הלאום וחוק קמיניץ" טענה חה''כ לזימי "לכן הגשתי הבוקר חוק לביטול חוק קמיניץ. הגיע הזמן להפסיק את הפגיעה הקשה והלא מוצדקת ביישובים שהמדינה הזניחה במשך שנים ולא טרחה להסדיר או לייצר עבורם תכניות מתאר מסודרות". 
עוד הוסיפה לזימי להסביר כי "מדובר בחוק גזעני ומפלה, שנולד בחטא כדי להצר את צעדיהם של אוכלוסיות מסוימות, ומונע את הזכות הבסיסית לקורת גג מעשרות אלפים".  וסיימה את דבריה באמירה "אנחנו חייבים לבנות ברית מחודשת עם האוכלוסיה הדרוזית, של שוויון בחיים, ולא רק במוות. המדינה הזניחה ועשתה כלפיהם עוול כואב ומחובתנו לתקן ולרפא.״
 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סתם התלהמות פופוליסטית
    יעל 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האישה הזו מעולם לא היתה מעניינת, או רלוונטית באופן כלשהו
    סגור
  • 1.
    לזימי, את עושה לי בחילה, מלקקת!!! (ל"ת)
    מרץ 07/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור