בארץ

הפגיעה במג'דל שמס: חה''כ לזימי זועמת - "צביעות שאין כדוגמתה"

חה''כ נעמה לזימי זעמה על התגובות שניחמו את העדה הדרוזית, בעת שחוק הלאום, המפריד בים דרוזים ליהודים עומד בעינו  "אין הבדל בין דם לדם, אסור שאזרחים בישראל יהיו מופלים בחוק"
דורון בלוך | 
נעמה לזימי (צילום דוברות הכנסת)
לאחר הפגיעה הקשה של חיזבאללה במג'דל שמס אמש (שבת), חברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה) התבטאה בחשבון ה-X שלה כנגד חוק הלאום בניסוחו הנוכחי, העושה הפרדה בין הדרוזים ליהודים בישראל.
"יד אחת מנחמת ומתגאה באזרחי ישראל הדרוזים ויד שנייה משאירה את חוק הלאום הפוצע והמפלה. צביעות שאין כדוגמתה". טענה חה''כ לזימי "לא יכול להיות שגם אחרי כל סיפורי הגבורה מהשבעה באוקטובר ועד האסון הנורא אמש, חברי הממשלה לא מבינים את המובן מאליו - אין הבדל בין דם לדם, אסור שאזרחים בישראל יהיו מופלים בחוק".
עוד הוסיפה חה''כ לזימי לומר "חייבים לבטל את חוק הלאום הגזעני והמפלה. ממשלה מעט יותר תפקודית והגונה היתה מכנסת דיון דחוף בנושא חוק הלאום כדי לבטלו לאלתר. חוק שמבחין בין לאום כזה לאחר הוא לא רק לאומני, גזעני ופוגע בזכויות אדם בסיסיות- הוא גם פוגע אנושות באיזון בין הגדרת המדינה כיהודית לדמוקרטית".
בסוף דבריה הבהירה לזימי "במדינה דמוקרטית אמיתית, אין מקום לחוקים שמייצרים אזרחים סוג ב'. הדבר האחרון שהחוק המפלג הזה עשה הוא לחזק את מדינת הלאום. על כולנו להתחייב לפעול כדי להעיף את החוק הזה לפח הזבל של ההיסטוריה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה