בארץ

אנגלמן על סערת שחרור מנהל ביה"ח שיפא: "נבקש תחקירים בנושא"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס לסערת שחרור מנהל בית החולים שיפא, וטען כי יבקש מנתניהו "את התחקירים בעניין שחרור המחבלים". כמו כן, התייחס לסוגיית העברת האחריות על שמירת המחבלים מצה"ל לשב"ס - לאחר דיווחים על חיילות בשירות סדיר שהותקפו מינית על ידי מחבלים
מערכת ice | 
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן (צילום שבוע הסייבר, אוניברסיטת ת"א)
היום (שלישי), נערך טקס חלוקת רישיונות של מועצת ראוי החשבון. מי שלקח חלק באירוע הוא מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, שהתייחס בדבריו בין הדבר לסוגייה שהסעירה אתה המדינה בנוגע לשחרור האסירים וביניהם מנהל בית החולים שיפא. בנוסף, אנגלמן התייחס לטענות שהובילו להעביר את האחריות על מעצרם של מחבלי הנוח'בה מצה"ל לשב"ס, ואמר: "נקיים ביקורת על מנת לוודא את מוגנות הסוהרות".
אנגלמן טען כי ע"פ גורמי ביטחון, בבית החולים שיפא התבצעו "פשעים חמורים", ולמנהל בית החולים (אשר נתפס בחודש נובמבר על ידי צה"ל), יש אחריות ישירה לכך. אתמול (שני) הוא שחרר, מה שגרם לזעם רב בקרב הציבור והתקשורת הישראלית, והוביל לחילופי האשמות בין נתניהו, גלנט, בן גביר, השב"כ ועוד גורמים נוספים. "השיח בין גורמים מדיניים וביטחוניים שמתקיים בנושא מעלה חשש כי לא נעשתה עבודה סדורה שבחנה את כלל ההיבטים של השחרור. על כן בכוונתי לבקש מראש הממשלה את התחקירים שיונחו על שולחנו בעניין שחרור המחבלים. לאחר שנעיין בתחקירים נבדוק את הצורך להיכנס לביקורת בנושא", אמר אנגלמן.
כמו כן, המבקר התייחס להעברת האחריות על מחבלי הנוח'בה מצה"ל לשב"ס בעקבות היחס המטריד שקיבלו החיילות ששמרו על האסירים, והסביר כי לאחר שצוותי ביקורת נפגשו עם החיילות, נמצא כי 38% מהן חוו פגיעה מינית אחת או יותר. "אני מצפה מהשב"ס להפיק לקחים מהדוח שפרסמנו. בכוונתי להיערך לביקורת בנושא על מנת לעקוב ולוודא שכל הסוהרות והסוהרים במתקני הכליאה הביטחוניים מוגנים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה