בארץ

אבל בכנסת: השר לשעבר נפטר בגיל 86

השר לאיכות הסביבה לשעבר, חבר הכנסת רפאל אדרי שנכנס לכנסת ב-1981, נבחר מטעם המערך, הלך לעולמו. במשך כמעט שני עשורים, היה קול משמעותי בפרלמנט הישראלי, וכן קידם נושאים חברתיים וכלכליים
מערכת ice |  1
כנסת ריקה (צילום מסך)
בשורה כואבת לוותיקי משכן הכנסת. חבר הכנסת והשר לשעבר רפאל אדרי, דמות מפתח בפוליטיקה הישראלית ואיש עשייה מוערך, הלך לעולמו בגיל 86, משאיר אחריו מורשת עשירה של פעילות ציבורית וחזון לאומי.
מסעו המרתק של אדרי החל בקזבלנקה, מרוקו, שם נולד וגדל. כנער, הצטרף לתנועת הנוער 'הבונים', צעד ראשון במסלול שיוביל אותו להנהגת המדינה. בגיל 17, עזב את חייו במרוקו ועלה לישראל, מתיישב בעיירה המתפתחת חצור הגלילית.

אדרי לא בזבז זמן. תוך שנים ספורות, הפך מעולה צעיר למנהל בכיר במועצת חצור, ומשם המשיך לתפקידי מפתח בפיתוח הארץ. הוא כיהן כמנכ"ל החברה לפיתוח קריית שמונה ועמד בראש חברות השיכון הגדולות במדינה, מניח את היסודות לצמיחתה של ישראל המודרנית.
אך השאיפות של אדרי חרגו מעבר לפיתוח אזורי. ב-1981, נבחר לכנסת מטעם המערך, פותח פרק חדש בחייו הפוליטיים. במשך כמעט שני עשורים, היה קול משמעותי בפרלמנט הישראלי, וכן קידם נושאים חברתיים וכלכליים.
שיא הקריירה הפוליטית של אדרי הגיע עם מינויו לשר בממשלת ישראל. אף שכהונתו כשר לאיכות הסביבה הייתה קצרה, היא סימלה את מחויבותו העמוקה לעתיד המדינה. מעבר להישגיו המקצועיים, סיפורו האישי של אדרי מהווה השראה. נישואיו הראשונים לג'ואן, עולה מדנמרק, ונישואיו השניים לאן קלוד, יהודייה צרפתייה, משקפים את הפסיפס המגוון של החברה הישראלית אותה שירת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מילואים
    יהודה 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי העיף את גלנט לחו"ל , כדי שלא יפריע לו להעביר את חוק הארכת המילואים, וידוע כי גלנט התנגד להארכת המילואים.
    סגור