בארץ

עוקץ החניות בישראל נחשף: כמה תשלמו עבור תו נכה לכל החיים?

מתברר כי קיימות חברות שמסוגלות להנפיק תווי נכה לנהגים תמורת תשלום של כמה אלפי שקלים - גם ללא רקע רפואי מתאים. כל שתצטרכו לעשות הוא לשלוח לחברה את הפרטים המזהים שלכם ושל הרכב שלכם - והרי לכם, אופציה לחנות (כמעט) בכל מקום בישראל. כיצד הגיב משרד התחבורה לנושא?
מערכת ice |  1
חניית נכים (צילום freepik)
מעוניינים להוציא תו נכה ולחנות (כמעט) בכל מקום? אין בעיה, מתברר שאתם ממש לא צריכים אחוזי נכות בשביל ההטבה. בתקופה האחרונה מתגלות חברות מפוקפקות רבות אשר מציעות לנהגים, תמורת סכום "סמלי", עזרה בהנפקת התו באמצעות זיוף אמין של מסמכים רפואיים. החברות מפרסמות את עצמן באמצעות פלאיירים שהן מפזרות ברחובות, במיוחד בערים במרכז. אז איך זה עובד?
בחדשות 12 פנו לאחת החברות שפרסמה את עצמה, ובשיחה נטען כי המחיר שתאלצו להיפרד ממנו הוא כ-8,500 שקל, סכום שישמע משתלם במיוחד עבור מי שמקבלים קנסות במידה והם חונים באופן קבוע בחניות נכה ללא תו. כל מה שצריך הוא לשלוח לחברה רישיון רכב, מספר תעודת זהות של בעל הרכב וסיסמה לאתר הממשלתי gov.il. התשלום עצמו מתבצע לאחר קבלת התווים עצמם. עוד הובהר כי אין כלל צורך ברקע רפואי בשביל הגשת הבקשה.
ממשרד התחבורה מסרו כי מקרים בהם חברות מציעות להנפיק תווי חנייה לנכים מופנים לאגף חקירות וביטחון של משרד התחבורה, ולאחר מכן למשטרת ישראל. לטענתם, זו עבירה פלילית לכל דבר. משטרת ישראל מסרה כי הנושא מוכר להם ונמצא בחקירה, במסגרתה בוצעו מעצרים, נחקרו מעורבים רבים וצפויים מעצרים נוספים.
נציין כי לאחרונה אושרה הצעת חוק להגדלת הזכאות של תווי נכה, כך שכעת גם נכים קטועי רגליים ועיוורים יקבלו את הזכאות לצמיתות. בארגוני הנכים דווקא התנגדו להצעה, בשל החשש כי עם הזמן תתרחב ההטבה לאוכלוסיות נוספות כך שיהיה קושי בעתיד למצוא מקומות חנייה פנויים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מרב רמאים מי שצריך לא מקבל. היה לי בעבר ופתאום "הבראתי"
    צבי 06/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד התחבורה תחת מירב מיכאלי היה מתחת לכל ביקורת, לדעתי. ללא קשר לפוליטיקה, אני חושב שרגב עושה יותר ממיכאלי.
    סגור