בארץ

בני גנץ עוזב את הממשלה וקורא לבחירות: "נתניהו מונע ניצחון"

השר בני גנץ נשא הערב הצהרה בה מסר כי הוא עוזב את הממשלה, ואף קרא לקביעת תאריך לבחירות, תוך שהוא מבקש מגלנט להצטרף עליו ומבקש סליחה ממשפחות החטופים: "כשלנו במבחן התוצאה"
דורון בלוך |  4
בני גנץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
השר בני גנץ, פרש ממשלת החירום הערב (ראשון), כאשר מסר הצהרה בה הודיע כאמור על הפרישה, ובנוסף קרא ליואב גלנט להצטרף אליו, ביקש סליחה ממשפחות החטופים וקרא לקבוע תאריך מיידי לבחירות.
בהצהרתו אמר גנץ כי: "אחרי השבעה באוקטובר, כפי שעשו מאות אלפי ישראלים פטריוטים, גם חבריי ואני – התגייסנו. עשינו זאת למרות שידענו שזו ממשלה רעה. עשינו זאת בגלל שידענו שזו ממשלה רעה. עם ישראל, הלוחמים, המפקדים, משפחות הנרצחים, החללים והחטופים – היו זקוקים לאחדות ולגיבוי, כמו אוויר לנשימה.
ולכן, הקמנו ממשלת חירום מתוך שותפות גורל, לא מתוך שותפות פוליטית. חודשים אחרי אסון אוקטובר, המצב במדינה ובחדר קבלת ההחלטות השתנה. נתניהו ושותפיו, הפכו את האחדות לקריאה נרגשת – ללא כיסוי במציאות. החלטות אסטרטגיות גורליות נתקלות בהססנות ודחיינות משיקולים פוליטיים.
בכנות, להיכנס לממשלה, הייתה החלטה פשוטה. לצאת, כשחטופינו במנהרות החמאס, כשתושבי הצפון הרחק מבתיהם, ואלפי לוחמים בחזית - זו החלטה מורכבת ומייסרת. לשתי ההחלטות מכנה משותף אחד: טובת מדינת ישראל.
ניסינו להשפיע על כיוון הספינה בחדרים הסגורים. האמת היא: שהמציאות לא פשוטה - המערכה תארך שנים. לא אבטיח לכם ניצחון קל ומהיר. מגיע לכם יותר מהבטחות ריקות. אבל מדינת ישראל צריכה ויכולה להגיע לניצחון אמיתי. ניצחון אמיתי – שם את החזרת החטופים הביתה מעל להישרדות בשלטון. ניצחון אמיתי – הוא ניצחון שמשלב בין הצלחה צבאית, ליוזמה מדינית ואזרחית. ניצחון אמיתי – יביא למיטוט החמאס, והחלפתו.
ניצחון אמיתי – זה להחזיר את תושבי הצפון הביתה בביטחון. ניצחון אמיתי זה לבסס ברית אזורית מול איראן בהובלת ארה"ב וביחד עם כל העולם המערבי. ניצחון אמיתי – זה לשנות את סדרי העדיפויות הלאומיים, להרחיב את מעגל השירות והמשרתים, ולוודא שישראל תוכל לאתגרים העומדים בפנייה - ולא להביא מחר למליאה, חוק שפוגע בביטחון המדינה בזמן מלחמה, בגלל חוב פוליטי.
לצערי, נתניהו מונע מאיתנו להתקדם לניצחון האמיתי, שהוא ההצדקה למחיר הכואב והמתמשך. לכן, אנחנו עוזבים היום את ממשלת החירום, בלב כבד, אך בלב שלם. אנחנו מתייצבים היום, למערכה על גורלה של מדינת ישראל לדורות קדימה. כדי להבטיח ניצחון אמיתי, ראוי שבסתיו, שנה לאסון, נצא לבחירות שבסופן תוקם ממשלה שתזכה לאמון העם ותוכל לאתגרים. אני קורא לנתניהו: קבע תאריך בחירות מוסכם. אל תתן לעם שלנו להיקרע.
עלינו גם להקים ועדת חקירה ממלכתית - שתבחן את הכשלים מבית, ותגן עלינו מול המתקפות הצבועות מחוץ. אני קורא לכל מנהיגי המפלגות ולכל הכוחות בזירה הציבורית, מימין ומשמאל, דתיים וחילונים להתאחד מאחוריי במסע הזה. כולנו צריכים לפעול כאיש אחד למען בחירות שבסיומן נקים ממשלת אחדות - ציונית, לאומית וממלכתית - ממשלת אחדות אמיתית.
אני קורא לכל חברי הכנסת בקואליציה שמבינים לאן אנו צועדים: הישמעו לצו מצפונכם. אני מבקש לפנות באופן אישי לשר הביטחון - יואב, אנחנו מכירים שנים ארוכות. גם כשהיו ביננו מתחים, תמיד כיבדתי אותך והערכתי אותך. במלחמה הזו – למדתי להעריך אותך אף יותר. אתה מנהיג אמיץ ונחוש ומעל לכל – פטריוט.
בעת הזו, המנהיגות והאומץ הם לא רק להגיד את מה שנכון – אלא לעשות את מה שנכון. יש כאלו שאומרים שסייענו לנתניהו כשנכנסנו לממשלה – הוא לא העניין – אלא מדינת ישראל. אני יודע, שאומרים שאיני רמאי, שונא וחסר עכבות כמו יריביי''.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עכשיו אפשר לצאת לרחובות . משטרה מרביצה לאזרחים . די . (ל"ת)
    ... 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    המחרטט הלאומי בעוד נאום פוליטי בזוי בעת מלחמה (ל"ת)
    אייל 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גנץ מעדיף חיילים מתים מפלסטינים ואת זה אמר בערוץ 12 (ל"ת)
    ששון 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    צחוקים איתו חחחחחחח (ל"ת)
    לחחחחחםחחח 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור