בארץ

אב החטוף בנאום מרגש: "יש להשיב את החטופים מתוך כבוד לאומי"

צביקה מור, חבר פורום "תקווה" אשר בנו נחטף ב-7 באוקטובר, נאם בבית העלמין הצבאי בכפר עציון. צביקה מור: "כולנו רוצים ומתפללים לשיבת החטופים, אך אנו מבינים שמדינת ישראל איננה חברה עסקית שצריכה לפצות לקוח גם במחיר קריסתה הכלכלית"

מערכת ice | 
צביקה מור (צילום רפי אוסטרוף)
צביקה מור, חבר פורום "תקווה" אשר בנו איתן נחטף על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, נאם היום (שני) בבית העלמין הצבאי בכפר עציון. בעת נאומו, הקדיש מור את תפילת "אבינו מלכנו" לחללי צה"ל אשר חירפו נפשם במערכה על הגנת המולדת. בנאומו, פנה מור למשפחות השכולות ואמר כי לאחר קריאה שניה בתפילה, ניתן להבחין במספר משפטים המזכירים מיתות שונות. 
"בקריאה שניה יש כאן שני סוגים של "הרוגי מלכות" שעליהם אומרים חז"ל ש"אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן". יש את ההרוגים בפיגועים ובהתנפלות פתאומית של האויב ללא כל הכנה מוקדמת. אלו שהאויב בא להרוג רק כי הם יהודים ובמיתתם הם קדושים וטהורים".
לדבריו של מייסד פורום "תקווה", התפילה מדגישה את אצילות הנפש שמאפיינת את חללי צה"ל:  "אלו שמתוך בחירה מסרו עצמם למיתה, אלו שיצאו להגן על העם והארץ במלחמות ישראל ואלו שיצאו להציל את אחיהם ונהרגו בעצמם. בבחירתם זו, יצאו גיבורים אלו מהמסגרת הצרה של חייהם הפרטיים והפכו עצמם לזרוע של האומה על ידי מסירות נפשם עבור הכלל". 
בהמשך דבריו, הבהיר מור למשפחות השכולות כי עם ישראל שותף לכאב העמוק שהן חוות וזיכרון הנופלים נחרט בליבם של אזרחי ישראל לעד. "גם לא שכחנו את הרוגי גוש עציון והר חברון כולו בפיגועי הטרור במלחמה על זכותנו על ארצנו - שכולם הקריבו את חייהם מרצון או מאונס למען תקומתה של מדינת ישראל". 
 
"ואם בתקומה עסקינן, בחודשים האחרונים נשמעים קולות אחרים. קולות הפוכים לכל מה שהמקום הזה והיום הזה מייצגים. הקולות הללו מתייחסים לסוגיית החטופים, שבני הבכור איתן, בתוכם. למען הסר ספק. איני מדבר כאן על מאן דהו אלא על  התפיסה המתנוססת מידי יום בגלי הרדיו ובשידורי הטלוויזיה ועל דפי העיתונים וטוענת כי 'ללא החזרת החטופים לא תהיה תקומה למדינת ישראל"'.
צביקה מור, אשר בנו איתן נחטף מה-7 באוקטובר על ידי מחבלי החמאס וטרם הושב ארצה, התייחס למצבם העגום של 132 החטופים והחטופות המוחזקים בשבי חמאס.  "כולנו רוצים ומתפללים לשיבת החטופים, אך אנו מבינים שמדינת ישראל איננה חברה עסקית שצריכה לפצות לקוח גם במחיר קריסתה הכלכלית".
עוד הוסיף צביקה מור, מייסד פורום "תקווה", כי המדינה קיימת למען עצמאותו וריבונותו של עם ישראל והוסיף: "למען מטרה נעלה זו יש להשיב את החטופים מתוך כבוד לאומי ומתוך שמירה על בטחונה של המדינה ואזרחיה כולם וזאת על ידי מלחמה חזקה עד לכניעת האויב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה