בארץ

חמאס בהודעה רשמית: מקבלים את הצעת המתווכות להפסקת אש

דרמה במגעים להפסקת אש: ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, הודיע למתווכות במשא ומתן בנוגע להפסקת אש בין ישראל לחמאס, קטאר ומצרים, כי ארגון הטרור מסכים להפסקת אש
מערכת ice | 
חמאס, ישראל (צילום freepik, shutterstock)
דרמה במגעים לעסקת חטופים: ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, הודיע הערב (שני) למתווכות במשא ומתן בנוגע להפסקת אש בין ישראל לחמאס, קטאר ומצרים, כי ארגון הטרור מסכים להפסקת אש. 
למרות זאת, נכון לרגע זה, בישראל עדיין לא קיבלו אישור רשמי להודעה הדרמטית של חמאס. מקור בחמאס סיפר ל-N12 כי חמאס למעשה הסכים למתווה עסקת החטופים בנוגע להפסקת האש, זאת בעקבות הבטחות אמריקניות שהם קיבלו, במסגרתן האמריקאים הבטיחו לחמאס שגם אחרי שהפסקת האש תסתיים, המלחמה תסתיים באופן סופי.
 
ההצעה המצרית שעל השולחן היא שבשלב הראשון, 33 חטופים ישראלים ישוחררו משבי החמאס, בהם יהיו פצועים קשה, חולים, מבוגרים ונשים, כולל חיילות. בתמורה, חמאס יקבל מאות אסירים פלסטינים, בהם גם "אסירים כבדים". בתוך כך, כחלק מהמתווה - ישראל תאפשר החזרת עזתים לצפון הרצועה.
ההודעה של חמאס מגיעה על רקע תחילת ההיערכות של צה"ל לקראת מבצע צבאי ברפיח, כאשר כוחות צה"ל כבר נערכים לכניסה לרפיח כאשר מטוסים של חייל האוויר הפציצו בעיר, בעוד נשלחו כרזות לאזרחים עזתיים המבקשות להתפנות מהאזור. על פי דיווחים, ברפיח החלו חגיגות של אזרחים שחוששים מפני כניסה ישראלית ומלחמה באזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה