בארץ

צה"ל בעסקת ענק: זה המהלך שמקודם עם סין ברקע המלחמה

צה"ל רכש אלפי רחפנים מהחברות הסיניות DJJ ו-Autel Robotics, לאחר שאלה הובאו לצבא בהתנדבות באמצעות גורמים חיצוניים. הסיבה לרכישתן היא יעילות בתחום איסוף המודיעין וכן עלות זולה שמוערכת באלפי דולרים בודדים ליחידה
מערכת ice |  5
ישראל, סין (צילום shutterstock)
צה"ל ביצע הזמנה של אלפי רחפנים שישמשו את זרוע היבשה מחברות DJJ ו-Autel Robotics הסיניות. ע"פ דיווח של גלובס, הרחפנים ישמשו בעיקר את גזרת עזה לצרכי צילום בטווחים קצרים, והם יתקשו לפעול בצפון מאחר ולחיזבאללה יש יכולות לזהות את הרחפנים הסיניים באמצעות המערכת "אירוסקופ". חשוב לציין כי בצבא כבר משתמשים ברחפנים תוצרת החברות הללו, אך הם הובאו בעיקר בהתנדבות על ידי גורמים חיצוניים.
אין ספק כי העסקה מעלה שאלות רבות לנוכח התקרבותה של סין לאיראן ורוסיה (מה שכונה פעמים רבות כ"ציר הרשע"). משרד ההגנה האמריקני סימן בשנת 2022 את חברת DJJ כחברה שעשויה להעביר מידע מודיעיני לממשלת סין, והכניסה אותה לרשימה השחורה. גם משרד האוצר בארה"ב אסר על משקיעים לבצע השקעות בחברה זו.
 
הרחפנים הסיניים נחשבים לקלים ללמידה ויעילים, אך הם אינם מוגדרים כ"רחפני התקפה" אשר מסוגלים להיכנס למנהרות ואף לסכל מחבלים. העלות של רחפנים כאלו היא יקרה הרבה יותר, ועומדת על עשרות אלפי דולרים ליחידה, וזאת לעומת מחיר של כמה אלפי דולרים בודדים עבור הרחפנים שנרכשו בעסקה זו, והוכיחו עצמם כיעילים במשימות איסוף מודיעין. למרות זאת, במשרד הביטחון מאמינים כי יש חשיבות לתוצרת כחול-לבן, ולכן הוא מקדם הקמת מפעל בדרום לחברת אקסטנד הישראלית אשר יוכל לייצר מאות רחפנים מדי שבוע.
תגובת דובר צה"ל: "צה"ל רוכש ומפעיל רחפנים מסוגים שונים. כלל הרכש מבוצע בהתאם לסיווג הביטחוני של המשימה. רכש הרחפנים הנ"ל מבוצע במקביל לרכש של רחפנים מסוגים שונים בתוצרת ישראלית. במסגרת הרכישה נעשו כלל הבדיקות הנדרשות בכדי לאפשר את השימוש ברחפנים מסוג זה בשירות צה"ל. בעקבות הבדיקות, נעשו התאמות ייחודיות ברחפנים בכדי לשמור על ביטחון המידע".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רחפנים סינים
    מיקי 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חכמי חלם!!! נכון עלותם באלפי דולרים בודדים.ומה אם ריגול.הם לא פראיירים המלוכסנים.
    סגור
  • 3.
    עניין של טעם!!!!
    אנצי! 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם יש לזה 4 רגליים וזה לא כיסא.אם יש לזה 2 כנפיים וזה לא מטוס ואם זה שוחה וזה לא צוללת, אז בטח הסינים יאכלו את זה-הנסיך פיליפ!!!!
    סגור
  • 2.
    פשוט חלם!!!!!
    אנצי! 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה קרה לתעשיה הצבאית שלנו,בייחוד שאנחנו יודעים באיזה צד סין נמצאת,אז גם לממן טרור וגם להעביר להם מידע שהם יעבירו לאירן ולעוד ארגונים מפוקפקים,יותר קל לגשת לחמאס ולהעביר לו ישר מזוודות של כסף.למה בסיבוב?!
    סגור
  • 1.
    ואחר כך כל המידע על תחומי התעניינות שלנו יעבור לסין
    ישראלית 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בעוד שארה"ב ואירופה התחיחו להמנע מלהפעיל מכשירים סינים בתחומי בטחון אצלינו מוצאים בזה יתרון... זול? עדות לחברות? סין בקשר טוב עם רוסיה שמסרה לה את מיטב שטחיה תמורת סיוע כלכלי, פוליטי וצבאי. לסין אין שום אינטרס לסייע לישראל. כבר ניסיני לעבוד ביחד ואז עלה שסינים גונבים מידע בתחומי שיתוף פעולה. מה רוצים? לפרק ישראל?
    סגור
  • פשוט טיפשות!!!!!
    אנצי! 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חסר מדינות שאפשר לקנות מהן רחפנים ובזול?! ואפשר גם על ידי צד 3,שלא ידעו שזה אנחנו בגלל המצב.אבל לא צריך לפרנס שום מדינה אנטישמית!!!!!
    סגור