בארץ

סערת סמוטריץ' וראש אמ"ן: "אפס לקיחת אחריות. שום הודאה בטעות"

לאחר שראש אמ"ן הודיע על התפטרותו במכתב לרמטכ"ל, בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת חריפה עליו וטען כי הוא התכוון לפרגן על לקיחת אחריותו של חליוה אך קריאת המכתב שינתה את דעתו. סמוטריץ': "ים של מילים גבוהות, אפס לקיחת אחריות. שום הודאה בטעות"

מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ (צילום shutterstock, דובר צהל, פלאש 90/ חיים גולדבאג)
לאחר שאהרון חליוה, ראש אמ"ן, הודיע בימים האחרונים על סיום תפקידו במכתב לרמטכ"ל הרצי הלוי וקרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם היום (רביעי) פוסט ארוך ברשת החברתית "פייסבוק" ומתח ביקורת חריפה נגדו. 
בתחילת הפוסט, ציין שר האוצר סמוטריץ' כי תוכניותיו לפרגן ולהחמיא לחליוה על שלקח אחריות והתפטר מתפקידו הבכיר כראש אמ"ן השתנו לאחר קריאת המכתב ששלח לרמטכ"ל. 
"קראתי את המכתב שהוא שלח לרמטכ"ל. ים של מילים גבוהות, אפס לקיחת אחריות. שום הודאה בטעות, הכרה בכישלון ובסיבות לו. עוד 'אחריות' כזו ואבדנו. ושוב, עיסוק פסול בפוליטיקה".
 



בהמשך דבריו, ציין סמוטריץ' כי הוא אינו בטוח האם הפקת לקחי ה-7 באוקטובר צריכה להיעשות באמצעות הקמת ועדת חקירה ממלכתית: "אני לא יודע אם נכון או לא נכון שתקום וועדת חקירה ממלכתית, האם זה הכלי הנכון או שיש טובים ויעילים ממנו. אני כן יודע שזה לא עניינו של קצין לובש מדים בצה"ל".

סמורטיץ' המשיך למתוח ביקורת חריפה נגד אהרון חליוה וציין כי קיים "טשטוש עבה ומסוכן של גבולות וסמכות בין צה"ל לדרג המדיני. פחות מידי התקפיות וחשיבה צבאית, יותר מידי מדינאות, שפה גבוהה ומונחים מעורפלים". לטענתו, אופן התנהלות זו של צה"ל מאלצת לפעול בהתאם: "משם צריכים להתחיל כל תחקיר וכל חקירה".

(צילום: @בצלאל סמוטריץ')

עוד טוען שר האוצר כי אופן התנהלות הצבאי מתאפיינת ביהירות מסוכנת: "את ההתנשאות המסוכנת הזו על הדרג המדיני אני פוגש מיומי הראשון בממשלה ובקבינט. זלזול בדרג המדיני, בתפקידו ובסמכותו, תחושת 'אני, ואפסי עוד', שמייצרת תהליכי עבודה עקומים, לא דמוקרטים, וגם כאלה שלוקים אינהרנטית בסכנות גדולות לעיוורון וקונספציה".
לאחר שהקפיד למתוח ביקורת נרחבת וקשה נגד ראש אמ"ן, סמוטריץ' הודה לחליווה על שירותו בצה"ל והדגיש פרט חשוב על בחירת ראש אמ"ן הבא: "נתחיל בזה שהרמטכ"ל הנוכחי לא יכול למנות את מחליפו של חליוה. הוא חלק מהכשל והאחריות לו, ולא הוא שאמור למנות את מפקדי התיקון".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כולם מתפטרים כי הנהגה שלא לוקחת אחריות היא בלימחוייבות
    דין 04/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטח טילים מאיראן, כאילו עשו עלינו איזה ניסוי של מערכות. כבר עכשיו האירנים יודעים ששום דבר לא יקרה אם ימשיכו לזרוק עלינו טילים.
    סגור