בארץ

היועמ"שית אישרה לממשלה ייצוג פרטי בחוק הגיוס

לאחר שסירבה בתוקף, היועמ"שית אישרה לממשלה ייצוג פרטי בכל הקשור לחוק הגיוס. המחלוקת בין השניים קשורה לוואקום שנוצר מאז שפג תוקפו של הסדר הגיוס האחרון
מערכת ice | 
גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היועמ"שית גלי בהרב מיארה, הודיעה אתמול (ראשון) בישיבת הממשלה כי החליטה לאשר ייצוג נפרד בדיון הצפוי על חוק הגיוס. בין הממשלה ליועמ"שית ישנה מחלוקת מהותית בשאלה האם מערכת הביטחון צריכה לגייס את תלמידי הישיבות והאם היא צריכה לתקצב את הישיבות. בעקבות כך, בממשלה ביקשו מבהרב מיארה לא לייצג אותם.
היועמ"שית חוזרת על עמדה שטוענת כי אין סיבה אמיתית וחוקית להעביר תקציבים למוסדות הישיבות, היא מתארת מצב של "שטח הפקר" בו אין חוק שמחליט ברור ומסודר שהחליט בנושא והנחה כיצד ואיך להעביר את התקציבים לישיבות.
תחילה בהרב מיארה לא רצתה לאשר לממשלה ייצוג פרטי בטענה שהממשלה לא הראתה מתווה לגיוס החרדים: "לא ברור ביחס לאיזו עמדה מבוקש מתן אישור לייצוג נפרד, וממילא לא ברור על סמך מה כתבת כי 'אין כל אפשרות לגשר על הפער המהותי בין עמדת היועצת המשפטית לממשלה לעמדת הממשלה."
היועמ"שית סיכמה וקבעה כי הממשלה צריכה לקבל החלטה: "התפיסה שלפיה הממשלה יכולה בינתיים להימנע מגיוס בני ישיבות - לא מעוגנת משפטית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה