בארץ

החלטת בן גביר לסגור את המאפיות - הקפיצה את הוצאות שב"ס ב-250%

בתקופה שבה האסירים הביטחוניים אפו לעצמם את הלחם והפיתות, נשא שב"ס בעלות של כ-28 אלף שקל בחודש, כלומר 337 אלף שקל בשנה. לאחר ההוראה של בן גביר החל שב"ס לספק לאסירים הביטחוניים פיתות טריות, מה שהקפיץ את המחיר ל-1.3 מיליון בשנה. בן גביר: "הייתי עושה בדיוק אותו דבר"
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום יונתן זינדל/ פלאש 90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נודע כמי שנלחם נגד המאפיות בבתי הכלא הביטחוניים, במטה לפגוע בתנאי המחבלים שאפו פיתות. עם זאת, על פי נתונים רשמיים של שב"ס, לא רק שמחבלים ממשיכים לקבל בבתי הכלא מאפים טריים, אלא שבעקבות החלטת השר הוצאות שב"ס על מאפים האמירו במאות אחוזים - עד למאות אלפי שקלים.
על פי פרסום ראשון של נטעאל בנדל ב"ישראל היום", עם הוראת השר בן גביר חדלו לפעול בינואר 2023 שתי מאפיות בבתי הסוהר קציעות ונפחא-רמון. בעקבות עתירה של עמותת "הצלחה", ביהמ"ש הורה לשב"ס לשאת ב-6,000 שקל הוצאות המשפט ולחשוף את המידע.
 
מהנתונים עולה כי בתקופה שבה האסירים הביטחוניים אפו לעצמם את הלחם והפיתות, נשא שב"ס בעלות של כ-28 אלף שקל בחודש עבור שני בתי הכליאה, כלומר 337 אלף שקל בשנה. לאחר ההוראה של בן גביר החל שב"ס לספק לאסירים הביטחוניים פיתות טריות, שנרכשות במאפיות פרטיות, מה שניפח את ההוצאות בכ-250%. במקום 28 אלף, משלם היום שב"ס על מוצר זהה בממוצע 112 אלף שקלים בחודש, שהם 1.3 מיליון בשנה. כל זאת, כמובן, מכספי הקופה הציבורית.
לאחר תשעה חודשים של עלויות גבוהות שיצר בן גביר, החלו בשב"ס לרכוש לחם לבן טרי במקום פיתות. זה צמצם את הנזק הכלכלי, אולם העלויות נותרו גבוהות. כעת, כדי לא לאפות בתוך הכלא - משלמים כ-70 אלף שקלים בחודש, שהם כ-845 אלף שקלים בשנה. כדי שלא להביא להרס הציוד היקר של המאפיות בבתי הכליאה, בעקבות היעדר השימוש בציוד, ממשיכים בשב"ס להשתמש במאפיות באופן מצומצם עבור צוות העובדים.
מלשכת השר נמסר בתגובה לפרסום ב"ישראל היום": "גם אם היה מדובר בעוד 700 אלף שקלים, ולא 70 אלף לחודש, בן גביר היה עושה בדיוק אותו דבר - מוציא את המאפיות מחוץ לשב"ס ולא מאפשר למחבלים לקבל פיתות ולאפות טריות. ההוכחה לחשיבות הצעד הגיעה כאשר דרישת חמאס בעסקת חטופים היתה להחזיר את המאפיות והפיתות הטריות לכותלי הכלא, ולמעשה להחזיר את תנאי המחבלים ללפני תקופת השר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה