השוק

ביוליוס בר אופטימיים: העלינו את תחזית הצמיחה לגוש האירו

הכלכלן הראשי של יוליוס בר פרסם שינוי בתחזית הצמיחה של הבנק לגבי גוש האירו בשנת 2024, אותה העלה הבנק ל-0.6%, על רקע הסנטימנט החיובי, התעסוקה הגבוהה והביקושים מארה"ב
מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock)
תאגיד הבנקאות יוליוס בר פרסם היום (רביעי) את התחזית שלו לגוש האירו לשנת 2024, על ידי הכלכלן הראשי של הבנק, דייויד קוהל. קוהל אומר כי קיימת אפשרות שהריבית בגוש האירו תרד ב-6 ביוני, אם יוחלט לעשות זאת בישיבת מועצת המנהלים הבאה.
ביוליוס בר שינו את התחזית המוקדמת שלהם לגבי גוש האירו וצופים כי הצמיחה תעלה ל-0.6%, על רקע קבלת אינדיקציות לסנטימנט חיובי בקרב הצרכנים, ביקושים גבוהים המגיעים מצפון אמריקה, תעסוקה גבוהה ועלייה בשיעור השכר הריאלי.
"כלכלת גוש האירו צמחה ב-0.3% ברבעון הרביעי לעומת הרבעון הקודם, והתאוששה לחלוטין מההפסדים של שני הרבעונים שקדמו לו. אנו צופים כי כלכלת גוש האירו תמשיך להתרחב ברבעונים הקרובים, ולפיכך העלינו את תחזית הצמיחה השנתית שלנו לשנת 2024 ל-0.6%". נמסר מבנק ניהול העושר.
ביוליוס בר אמרו כי על אף שהפירוט אודות מנועי הצמיחה הספציפיים טרם פורסם, ישנה אינדיקציה כי הצמיחה הגבוהה מהצפוי בגרמניה ובצרפת נתמכה ע"י נתוני ייצוא חיוביים והשקעות. ומנגד, אמרו, הצריכה הפרטית עדיין אינה מנוע צמיחה מרכזי. במקביל, האינפלציה נותרה מעט מעל הסף של 2% שהוצב על ידי הבנק המרכזי האירופי (ECB), עם אינפלציית ליבה נמוכה יותר, מה שמרמז על כך שהלחצים האינפלציוניים הבסיסיים בגוש האירו ממשיכים להיחלש.
 
"לנוכח מגמת אינפלציה בסיסית קרובה מאוד ל-2%, וצמיחה טובה יותר המונעת בעיקר על ידי גורמים חיצוניים בעוד הביקוש המקומי נותר חלש, אנו רואים אפשרות בה הבנק המרכזי האירופי יוריד את הריבית בישיבת מועצת המנהלים הבאה ב-6 ביוני".  סיכמו ביוליוס בר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה