בארץ

סאגת חוק הגיוס הגיעה לסופה? הסעיף שעליו הסכימו הסיעות החרדיות

על רקע סערת חוק הגיוס, בימים אלו מתנהלות שיחות בין מפלגת הליכוד לסיעות החרדיות בכדי להגיע למתווה גיוס מוסכם שיוביל לשינוי משמעותי בנושא. במהלך השיחות, הסכימו הסיעות החרדיות על יעד של 25% ממחזור הגיוס החרדי שיחול בשנים הקרובות
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
סערת חוק הגיוס ובני המגזר החרדי עולה שוב לכותרות והפעם בהיקשר הליכי המשא ומתן שנעשים בימים אלו בין ראש הממשלה לבין הסיעות החרדיות. ברקע הדיונים והעתירות לגיוס החרדים לצה"ל על ידי בג"צ, מפלגת הליכוד והסיעות החרדיות מקיימות שיחות במטרה להשיג מתווה גיוס בעל הסכמה רחבה אשר יוביל לשינוי בנושא חוק הגיוס ובני המגזר החרדי. 
על פי הפרסום של העיתונאי ישי כהן מ"כיכר השבת", דווח כי במהלך השיחות הסכימו הסיעות החרדיות על יעד של 25% ממחזור הגיוס החרדי אשר יחול בשנים הראשונות. אותה הסכמה של המפלגות החרדיות מהווה בשורה של ממש בנושא חוק הגיוס.
מדובר בגיוס של כ-3,000 חרדים לשירות לאומי או צבאי בשנה הראשונה לאחר שהחוק יאושר. מלבד זאת, ציין העיתונאי ישי כהן מ"כיכר השבת", כי בחוק יקבעו יעדי גיוס וסנקציות כלכליות, במקרים שבהם המגזר החרדי לא יעמוד ביעדים.
מלבד זאת, צוין כי הצבא וגורמים נוספים יפקחו באופן נוקשה על תלמידי הישיבות ואלו יבחנו מי באמת לומד ומי מצהיר ומגדיר את עצמו רק כתלמיד ישיבה. כאמור, עד כה לא גובשו הסכמות סופיות בנושא חוק הגיוס ובני המגזר החרדי, אך אלו הנתונים שהועלו בשיחות שהתקיימו לאחרונה בין הסיעות החרדיות לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה