בארץ

ראש השב"כ לשעבר: "הממשלה אסון, מי שלא ישרת לא יוכל לבחור"

נדב ארגמן בכנס INSS: "חייבים להחליף את ממשלת האסון, חייבים להיפטר ממנה, אין ברירה". עוד אמר: "סינוואר חי כי מדינת ישראל החליטה שהיא לא רוצה לצאת להרפתקה ברצועת עזה"
מערכת ice |  1
נדב ארגמן (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, התראיין הבוקר (חמישי) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS והפתיע במילים חריפות כנגד ממשלת נתניהו וכנגד מי שאינו משרת את המדינה.
"אחרי כל הרע הזה שנפל עלינו, אני עדיין אופטימי כי אין ברירה אחרת, וכי אני חושב שמגיע לעם ישראל שנהיה במקום אחר", אמר ארגמן. "אבל בשביל שזה יקרה אנו צריכים בראש ובראשונה להחליף את ממשלת האסון הזאת. אין לנו ברירה אחרת. חייבים להחליף את ממשלת האסון הזאת, אחרת אין מקום לאופטימיות שלי".

לדברי ארגמן, "הממשלה היא הכשל המרכזי שמונע מאיתנו עתיד אחר בעזה, היא שמונעת מבעדנו לייצר קואליציה בהובלה אמריקנית בהשתתפות המדיניות הסוניות ולפעול מול איראן. פועלים מול הגרורות ולא מול הבעיה עצמה – איראן היא היעד, היא המשימה".
בנושא חוק הגיוס הוסיף ארגמן: "ממשלה שמונעת מבעדנו לשקם את החברה הישראלית – יש הזדמנות אדירה מול החרדים, מול הערבים, צריך להסתכל מחדש על מהי אזרחות במדינת ישראל. אזרח בישראל הוא מי שמשרת את מדינת ישראל כפי שהיא תקבע, משמע או שירות צבאי או שירות לאומי. אזרח שלא ישרת את מדינת ישראל לא יוכל לבחור ולא יוכל להיבחר, לא יוכל להיות עובד ציבור, לא יוכל לקבל תקציבים מהמדינה. אבל בשביל זה צריך להיפטר מממשלת האסון הזאת, צריך ממשלה רחבה, לסמן יעדים לעשור הקרוב ולהתחיל לשקם את מה שקרה לנו כאן לשנים רבות קדימה".
 
על מחדל התעצמות החמאס אמר ראש השב"כ לשעבר: "מדינת ישראל החליטה שהיא קונה שקט גם במחיר מאוד גבוה של העתיד לבוא. הכסף הקטארי שירת את אותה מטרה. מדוע ישראל התמכרה לשקט, זו שאלה טובה. יש שיגידו שבכדי להתמקד באיום האיראני, יש שיגידו שזה מהיעדר אסטרטגיה. אני חושב שהבעיה מתחילה בחוסר הבנה של מהו חמאס כארגון טרור. ארגון שיעדו להשתלט על הרשות הפלסטינית ובסופו של יום להכריע את מדינת ישראל".
ארגמן גילה עוד כי כבר ב-2003 ישראל ניסתה לסכל את הנהגת חמאס ברצועת עזה, "אבל הטלנו פצצה קטנה מדי כי היינו עדיין תחת אפקט סלאח שחאדה. אם היינו פוגעים בהנהגת הארגון הזה לאורך כל השנים האלו היינו יכולים לשנות מציאות. לפגוע בארגון באופן כזה שלא יוכל לאיים צבאית על ישראל. לא עשינו את המעשה למרות שיכלנו לפגוע בהנהגת חמאס לא פעם ולא פעמיים – ובמחירים נמוכים מהיום".
לדברי ארגמן, "יחיא סינוואר חי כי מדינת ישראל החליטה שהיא לא רוצה לצאת להרפתקה ברצועת עזה. מה השיקולים של רה"מ אני לא יודע. העליתי את זה לא פעם לא פעמיים כמו ראשי השב"כ אחרים. אם היינו פותחים במתקפת פתע מול חמאס בעזה ויכולנו לעשות את זה - היינו במציאות שונה לגמרי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד איזה עבד כי ימלוך,גם אתה צריך לתת את הדין (ל"ת)
    מתי מבני ברק 03/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור