בארץ

דריכות לקראת דו"ח האסון במירון: האם נתניהו יחטוף ביקורת קשה?

ועדת החקירה הממלכתית שהוקמה בעקבות אסון מירון, צפויה להגיש היום את הדו"ח המלא לממשלה. על המחדל שהוביל למותם של 45 ילדים וגברים ופציעתם של 102 משתתפים בהילולה - התריע מבקר המדינה בדו"ח שפרסם בשנת 2018
מערכת ice | 
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
אסון מירון ייזכר לעד כאחד המחדלים הגדולים של ממשלת ישראל והמערכת הביטחונית, כאשר במהלך טקס הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון בשנת 2021, נהרגו 45 גברים וילדים כתוצאה ממעיכה וחנק בשל הצפיפות הרבה ששררה באירוע. ועדת החקירה הממלכתית שהוקמה בעקבותיה, צפויה להגיש היום (רביעי) את הדו"ח המלא לממשלה אשר בו יעלו הממצאים והמסקנות בנושא. 
אותה ועדת חקירה ממלכתית, מציינת את אחריותם של מקבלי ההחלטות והאחראים בנושא: רה"מ בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים בזמנו אמיר אוחנה, השר לשירותי הדת דאז יעקב אביטן ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי. 
כידוע, המחדל הענק של ממשלת ישראל אשר התקיים בשנת 2021 וגרם למותם של 45 אזרחים ופציעתם של 102 משתתפים בהילולה במירון, עלה בדו"ח מבקר המדינה כבר בשנת 2008.
על פי הדו"ח, התריע מבקר המדינה על מספר תשתיות לקויות במתחם הממוקם בהר מירון – דבר שעלול להוביל לסכנה בטיחותית של הנוכחים באזור.  כאמור, בעקבות האסון הכבד שהתרחש בשנת 2021, הוקמה ועדת חקירה ממלכתית ובראשה עמדה השופטת בדימוס מרים נאור.
מספר חודשים לאחר מכן, פורסם דו"ח הביניים בנושא, ובו ציינה השופטת: "לנגד עינינו עמדה המסורת ארוכת השנים סביב הילולת ל"ג בעומר וחשיבותה עבור העולים למירון. עם זאת, עמד לנגד עינינו גם המחיר הכבד מנשוא שגבה האסון שהתרחש, וההכרח בשינוי שיבטיח שלומם של העולים למירון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה