בארץ

בשורה למשפחות בישראל: זו הטבת המס שעשויה לחסוך לכם אלפי שקלים

ההצעה שעלתה בכנסת מוסיפה נקודות מס להגדלת ההכנסה של הורים עובדים לילדים עד גיל שלוש, וכן תסייע לאוכלוסיות עובדות בעלי הכנסה נמוכה. עלות ההטבה מוערכת בכ-2.2 מיליארד שקל בשנה

מערכת ice | 
בקשות להחזרי מס (צילום freepik)
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני החלה לדון, במסגרת הכנתה לקריאה ראשונה, בהצעת חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש, כך שתינתן הטבה שתסייע להגדלת ההכנסה של הורים עובדים (נקודות מס), וכן אוכלוסיות עובדות בעלי הכנסה נמוכה יקבלו מענק מיוחד. למעשה, הצעת החוק כוללת שני מהלכים: האחד – תיקון לחוק מענק העבודה, והשני – תיקון לפקודת מס הכנסה.
במסגרת חוק מענק עבודה, המוכר גם בשם "מס הכנסה שלילי", מוצע לערוך שינוי שיאפשר לתת מענק מיוחד, להורים עובדים שהכנסתם נמוכה, שיש להם ילדים שטרם מלאו להם שלוש שנים. המענק המרבי שיינתן מכוח ההסדר המוצע יהיה בגובה של 470 שקלים חדשים לכל חודש עבודה, בשל כל ילד שטרם מלאו לו שלוש שנים בשנת המס. מאחר שבפועל מענק העבודה משולם להורה בשנת המס שלאחר השנה שבה הוא עובד, המענק ישולם להורה בשנות המס שבהן מלאו לילד שנה, שנתיים, ושלוש..
בנוסף, מוצע לתקן את פקודת מס הכנסה, כך שתחול התחשבות בעלויות הנוספות של גידול ילדים עד גיל שלוש גם במשקי בית בעלי הכנסות גבוהות שאינם זכאים מהמדינה. מוצע כי בחישוב המס של יחיד שהוא הורה לילד מגיל לידה עד שלוש, יובאו בחשבון שש נקודות זיכוי נוספות בסך הכול, בשל כל ילד: חלוקת נקודות הזיכוי תיעשה כך שבשנת הלידה ובשנה שבה מלאו לילד שלוש שנים תינתן נקודת זיכוי נוספת אחת בכל שנה, ובשנים שבהן מלאו לילד שנה ושנתיים, יהיה ההורה זכאי ל־2 נקודות זיכוי נוספות.
שווי נקודת זיכוי, נכון לשנת 2024 הוא 2,904 שקלים חדשים לשנה, שהם כ־242 שקלים חדשים מדי חודש. כך שווי הטבת המס המוצעת בהצעת חוק זו להורה שזכאי לשתי נקודות זיכוי עומד בממוצע על כ־484 שקלים חדשים לחודש לכל הורה, וכ־968 שקלים חדשים למשק בית לחודש בשל כל ילד בטווח הגילים האמור.
ח"כ ינון אזולאי: "יש אלפי משפחתונים שהעלו להם את התשלום של ההורים. אם תהייה השקעה במטפלות, בהכשרות ובבינוי, זה יטפל במחסור, החוק יסייע לעוד מישהו לקבל מענק אבל לילד שלו אין מקום במעון. בנוסף החוק הזה מסבסד גם אנשים ברף שכר שאינם זקוקים לנושא הזה, ייתכן שבמידה מסוימת יש פה זריקת כסף, ומנגד לציבור מוחלשים כמו מובטלים שמחפשים עבודה ועובדים שעתיים לא נתתם". עוד קרא ח"כ אזולאי לרשות המיסים לבחון כי מענק עבודה יינתן גם לעובדים המועסקים ע"י קרוב משפחה, אפשרות שאינה ניתנת גם במענק הבסיסי כיום.
 
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אתם מסייעים ופותרים בעיה של עלויות, אבל יש מחסור במעונות ובכוח אדם, מה שמעלים בפניכם הוא שסיוע קטן הרבה יותר מהסכום של ההטבות הללו יכול להשלים את הצעד".
ח"כ אורית פרקש הכהן: "אני שואלת איפה התוכנית לסיוע להורים לילדים גיל 0 עד 3? אין מוסדות, אין מספיק מעונות, זוגות צעירים מוציאים 5,000 שקל עד 7,000 שקל לחודש על מסגרת לילד. יש זוגות הורים עובדים שהם לא סוציאליים והם לא זכאים לסיוע, יש להם משכנתאות, יש לסייע גם למעמד הביניים בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה