בארץ

אביחי שטרן: "אני לא מאמין בהסכמים בינלאומיים, מלחמה היא הדבר הנכון"

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן בריאיון ל-ice מתייחס לפרשת ישרוטל והמפונים ועושה סוף לשמועות: "הייתה לי שיחה עם מנכ"ל הרשת וסיכמנו שאף אחד לא יוצא מהמלונות וכי נאתר פתרונות למען התושבים מבלי שנכריח אף אחד לצאת בניגוד לרצונו"
דוד זולדן |  5
ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן (צילום פייסבוק/ אביחי שטרן, דובר צהל)
ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן בריאיון ל-ice מתייחס להתלקחות אפשרית שעלולה להתרחש בכל רגע, מדבר על פרשת ישרוטל והמפונים ומשגר מסר של הרגעה לתושבים המפונים ויש לו דעה ברורה על הבחירות לרשויות המתקיימות בצל המלחמה ואומר: "אני חושב שזה לא נכון לקיים בחירות בעת מלחמה, אנחנו עדיין דמוקרטיה ואפשר היה לחכות אחרי המלחמה, זה זמן לאחדות, להיכנס לסתם מחלוקות בזמן שחיילינו שופכים את דמם בעזה זה דבר מיותר ביותר". שטרן שוטח תמונת מצב של מפוני עירו ומציין: "קיימים 460 ישובים בישראל שקולטים בהם תושבים, חלק מתאכסן בדירות עצמאיות וב-223 מלונות ברחבי הארץ".
אמרת שהמלונות הם הבית השני של המפונים וכבר יש דרישה לפנות אותם, מה המסר שלך לתושבים - לא לעזוב את בתי המלון ולהישמע לדוברות העירייה?
"אף אחד לא מבקש מאיתנו לחזור לבתים שלנו ורשת מלונות ישרוטל הוציאו הודעה למפונים שלנו באילת שהרשת חוזרת לפעול כרגיל. אתמול בלילה היתה לי שיחה עם מנכ"ל הרשת וסיכמנו שאף אחד לא יוצא מהמלונות ושנאתר פתרונות למען התושבים מבלי שנכריח אף אחד לצאת בניגוד לרצונו. קיימים 460 ישובים בישראל שקולטים בהם תושבים, חלק מתאכסן בדירות עצמאיות וב-223 מלונות ברחבי הארץ. בתי המלונות קלטו את התושבים בחורף בתקופת ה-low season שלהם אז כולם ביקשו ממני רק שלח לנו מפונים. עכשיו אף אחד לא ציפה שהם יישארו עד פסח. עכשיו הם רוצים את התיירות כי זה משתלם להם הרבה יותר. הם גופים עסקיים אז הם מתחילים להוציא לי את המפונים. יצאנו למלחמה עיקשת ולא אפשרתי לדבר הזה לקרות". 
האם המלחמה שינתה את סדרי העדיפויות של התושבים כמו למשל הצורך בביטחון, להיות מעודכנים בשוטף. מה חשוב לתושבים בתקופה הזאת? 
"אם לפני זה הסתכלו על תעסוקה וחינוך וכל אחד והשיקולים שלו אז ברור שהשיקול הראשון אצל כולם הוא הביטחון ובלי זה אין מה לדבר על כלום. וכשאני אומר זאת אני לא מדבר על תחושת ביטחון שיוסיפו מיגון אלא אני מדבר על ביטחון אמיתי שלא מחר בבוקר יפרצו לי את הגבול כמו ב7 באוקטובר".
אם כי ברור שזה כבר לא בתחום אחריותך: 
"אין לי שליטה על זה כי זה מדינה וצבא אבל אתה שואל אם השתנו סדרי העדיפויות, בוודאי וזה בראש סדר העדיפויות כי אחרת לא נחזור הביתה".
אז מה אתם בעצם דורשים מהממשלה?
"ביטחון ושירחיקו את כוח רדואן מהגדר ולייצר כמה קילומטרים של רצועת ביטחון שיבטיחו שלא יכול לקרות אצלנו אירוע כמו השביעי באוקטובר. שלא יוכלו לשגר טילי נ"ט בכינון ישיר. רק הבוקר נורו עלינו טילים בלי התראה, זה איום שאי אפשר לחיות אתו כי אין אפילו התראה על זה". 
 
האם העיר ערוכה לתרחישי קיצון לרבות אירוע רב נפגעים והכנה של שטחים לבית חולים שדה למשל? 
"היכולת של הרשות מוגבלת. העירייה לא יכולה לפתוח למשל בית חולים שדה וזה תפקיד משרד הבריאות ולא של העירייה. אני ערוך ויכול לתת שטחים אבל לא אני מכריז על זה".
בתור מי שנמצא עם יד על הדופק, לאיפה הולך כל העסק הזה בצפון?
"הלוואי והייתי יודע לאן זה הולך אבל אני יודע לאן זה צריך ללכת. אני לא מאמין בהסכמים. המדינה אומרת שיש לנו 2 אופציות: או שהולכים להסדר מדיני או שאנחנו באים בכוח צבאי ואלה בסוף שתי האופציות. אני לא מאמין בהסכמים ומאמין רק בדבר אחד - מלחמה עד הסוף. ההסכם שהיה לא כיבדו אותו ו-7101 לא עבר ובטח לא הסכמים עם האו"ם או צבא לבנון - אלה לא גופים שאנחנו יכולים לבטוח בהם. מבחינתי נשארה רק אופציה אחת: פיזור קרקעי ולדחוק אותם אחורה ולא מספיק שאני לא רואה אותם בעין, יכול להיות שאני לא רואה אותם בעין והם במנהרות מתחת לאדמה. צריכים להיכנס ולהבטיח שאין אופציה כזו ושמחר חודרים אלינו או יורים עלינו".
נשאר פחות משבוע לבחירות המקומיות, בחירות בזמן מלחמה זה הדבר הנכון? 
"לנו אין בחירות ונכללנו בין 14 רשויות שפונו וכרגע ההחלטה לקיים בחירות בנובמבר וזה כמובן תלוי בלחימה. אני חושב שזה לא נכון לקיים בחירות בעת מלחמה, אנחנו עדיין דמוקרטיה ואפשר היה לחכות אחרי המלחמה, זה זמן לאחדות, להיכנס לסתם מחלוקות בזמן שחיילינו שופכים את דמם בעזה זה דבר מיותר ביותר".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שש אליי קרב
    סמי מלול 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש העיר שש אליי קרב בלי לקחת בחשבון את ההשלכות החמורות לכלל המדינה ובדגש לישובים בצפון , מדובר במלחמה עם כמות אדירת ופגיעה בתשתיות לאומיות בלתי נתפסת יש למצות מהלך מדיני ומלחמה רק כשאין ברירה , מבחינתו לא לקיים בחירות ולהמשיך לכהן תוך רמיסת הדמוקרטיה
    סגור
  • 4.
    בכיינות אין סופית
    חן 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בכיינות מלווה בסיסמאות ריקות של בטחון
    סגור
  • 3.
    ראש עיר חידלון וכשילון
    קצין במיל. 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אביחי שטרן נכשל בשגרה והתרסק בחירום. גר בקיסריה ושם פס על התושבים שלו. מבחינתו אף פעם לא יהיה זמן צץמתאים לבחירו, כי כול עניינו ומגמתו הוא להמשיך עד לסוף חייו העלובים השפלים והנאלחים לחיות שמן וחינם על חשבון ועל גב התושבים הנושאים בעול בתמורה לכלום ושום דבר. ברחת מק"ש אביחי נוכל שפל ברחן ופחדן והשארת בעיראת הדובר לעלות מיד לשידור בזירת כול טיל ורקטה. תלך אלף אלפי כפרות על אבק מנעליו של פרוספר אזרן, ראש העיר האגדי של העיר תחת אש קריית שמונה. אביחי שטרן רב"ט במיל ועוזר פקיד שנפל עליו המילוי בעת תפקידו רוצה מלחמה. האירוניה התאבדה וקפצה אל מותה.
    סגור
  • 2.
    בכיין
    גיורא 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אביחי תפסיק ליילל ותתחיל לדאות לתושבים
    סגור
  • 1.
    איזה דבר איום ונורא זה להגיד שרק מלחמה פותרת הכל.
    שרה 02/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גישה אלימה ובריונית. מפחיד שבקלות כזאת נבחר ציבור מוותר על חיים של אינסוף אזרחים וחיילים. אז אם זאת הדרך היחידה, למה לבכות כל הזמן?
    סגור